Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با وجود گذشت 20 سال از فعالیت شوراهای اسلامی در کشور نه تنها اختیارات نظام شورایی متناسب با نیازها افزایش نیافته بلکه با محدودیتهایی نیز همراه شده است.

محمدرضا حیدری روز دوشنبه همزمان با 'روز ملی شوراها' در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نظام شورایی در دولت اصلاحات وارد مرحله عملیاتی و بر این اساس مدیریت متمرکز از مرکز به تمام نقاط کشور تسری داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی جمعیت افراد منتخب مردم در تصمیم گیری نظام شورایی کشور را 200 هزار نفر ذکر و بیان کرد: شوراهای اسلامی شورای شهر هستند و نه شورای شهرداری، برای تحقق این مهم 'مدیریت هماهنگ شهری و قانون مدیریت یکپارچه شهری' می تواند کارساز باشد تا مشکلات زیادی را در حوزه کلانشهرها رفع کند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: از ابتدای فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بر مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری تاکید داشته ایم زیرا توسعه شهرها در گرو مدیریت یکپارچه و مدیریت هماهنگ شهری است که در مشهد بخش زیادی از این مهم محقق شده است.
وی گفت: یکی از جلوه های این هماهنگی در کتابخانه مرکزی مشهد که کار ساخت آن 20 سال معطل مانده بود تجلی یافت و با رویکرد هماهنگی و تعامل مشکل مزمن این کتابخانه پارسال حل شد.
حیدری افزود: از این نوع تعاملات در طول 20 ماه فعالیت شورای پنجم شهر مشهد وجود داشته است. این کلانشهر برای رسیدن به نقطه آرمانی خود نیازمند هماهنگی و همسویی نیاز می باشد. نقش مدیریت عالی در استان بر این هماهنگی و همسویی موثر است.
وی ادامه داد: نظام شورایی صرفا تفویض اختیار اداره شهر به تعداد خاصی نیست بلکه نظامی اجتماعی است و بر همین اساس در شورای پنجم شهر مشهد ارتباط نزدیک با مردم مد نظر بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: موفقیت در مسیر اداره و توسعه شهر حاصل نمی شود مگر اینکه مشارکت مردم در همه فرایندهای مدیریت شهری وجود داشته باشد. از همین رو به رویکردهای خود در قالب فهرست امید که مردم به آن رای دادند پایبند هستیم.
وی در ادامه همچنین به 'روز ملی خلیج فارس' اشاره و بیان کرد: تمامیت ارضی همواره خط قرمز ایرانیان بوده و هست. برخی دولتها نامهای جعلی برای خلیج فارس مطرح کرده اند ولی این خلیج همواره خلیج فارس است و همه ایرانیان در سراسر جهان پاسدار هویت خود بوده و بطور همه جانبه از آن دفاع می کنند.
حیدری افزود: روز معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری نیز در پیش است. نوع نگاه شهید مطهری در مواجه با مسائل دینی و جامعه بر مبنای نظام آزاداندیشی است. اگر عالمان دینی رویکرد حذفی داشتند تاکنون چیزی از اسلام باقی نمی ماند لذا نگاه آزاداندیشانه عالمان دینی عامل ماندگاری نظام دینی بوده است.
وی ادامه داد: اندیشه شهید مطهری اندیشه پویایی است. رسیدن به توسعه و پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی در گرو پیشرفت آموزش و پرورش و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش دارای ارزش افزوده است.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نظام شورايي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند

محمود فاضل، در مراسم روز ماما، گفت: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی، حوزه پزشکی را بی تردید پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به توسط گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه کند که نگاه ویژه ای در تأمین نیازهای حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی ازجمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل، ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات میزبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند