Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@19:10:42 GMT

تداوم مرمت مسجد جامع چوبی و حمام تاریخی گوگان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۵۳۸

تداوم مرمت مسجد جامع چوبی و حمام تاریخی گوگان

به گزارش خبرگزاری برنا در  آذربایجان شرقی، "مرتضی آبدار" با بیان اینکه مرمت بنای اصلی مسجد در سال‌های گذشته به پایان رسیده است، افزود: از سال های گذشته عملیات مرمتی مسجد جامع گوگان از جمله تهیه ریزمتره و طرح های مرمتی این مسجد تاریخی انجام گرفته و مرمت بخش دیگری از مسجد از پروژه های آتی معاونت میراث فرهنگی در سال جاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برنامه های مرمتی آتی در شهر گوگان اشاره کرد و گفت: با تصویب اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیون تومان، تکمیل مرمت  حمام گوگان و همچنین طرح پایانی مسجد جامع گوگان در سال جاری در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

مسجد جامع گوگان یکی از مساجد تاریخی زیبای آذربایجان شرقی محسوب می شود که به جهت تزئینات چوبی و نقاشی های هنرمندان حاذق این منطقه از شهرت بالایی برخوردار است، این مسجد که مربوط به دوره قاجار است، در میدان نماز شهر گوگان در شهرستان آذرشهر واقع شده و در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۱۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مسجد مسجد جامع نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!

به گزارش همشهری آنلاین، در پی حریق بامداد پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت، در منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت، در ۴۸ کیلومتری مرکز استان -رشت- حداقل ۱۵۰ واحد مسکونی، اقامتی و تجاری به‌طور کامل در آتش سوختند. این روستا به دلیل وجود خانه های چوبی رنگی سالانه پذیرای زیادی از گردشگران بود. تصویر هوایی از این روستای زیبا قبل از آتش سوزی را می بینید.

روستای امام زاده ابراهیم شفت کد خبر 849203 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها استان گیلان آتش‌ سوزی خبر مهم رشت- گیلان روستا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • عکس هوایی از روستای چوبی شفت قبل از اینکه در آتش بسوزد!
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم