Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@02:55:35 GMT

آلمان: برنامه برای خروج از "افغانستان" نداریم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۷۸۵

آلمان: برنامه برای خروج از 'افغانستان' نداریم

خبرگزاری میزان- وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که برای برقراری صلح در افغانستان به گام‌های بسیاری نیاز داریم و در حال حاضر برنامه‌ای برای خروج نیروهای آلمانی از این کشور نداریم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ماموریت آلمان در افغانستان 17 سال پیش در چارچوب سازمان ناتو آغاز شد و در حال حاضر حدود 1300 نظامی آلمانی در شمال افغانستان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که طالبان به لزوم خروج نیروهای خارجی از افغانستان اصرار دارد اما وزارت دفاع آلمان اخیرا بار دیگر به لزوم ادامه حضور نظامیان آلمانی در این کشور تاکید کرده است.

وزارت دفاع آلمان تصریح کرد که در حال حاضر برای خروج نیروهای آلمانی از این کشور برنامه‌ای ندارد.

«توماس زیلبرهورن» معاون وزیر دفاع آلمان در امور پارلمانی به روزنامه «آوگسبورگر الگماینه» گفت: برای رسیدن به صلح در افغانستان به گام‌های بسیار و طولانی نیاز است.

مقام آلمانی از اظهار نظر درباره اینکه نیروهای آلمانی مشخصا تا چه زمانی در افغانستان حضور خواهند داشت خودداری کرد.

وی افزود: تجربه بحران‌های عراق و سوریه نشان می‌دهند زمانی که راهبرد برقراری ثبات در طولانی مدت دنبال نشود، وضعیت همواره بدتر خواهد شد.

معاون وزیر دفاع آلمان اظهار داشت: بن‌بست کنونی نظامی در افغانستان، باعث افزایش تمایل برای انجام مذاکره و صلح بین نیروهای امنیتی و طالبان شود.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا پس از مذاکرات طولانی مدت در قطر اعلام کرد که برای تهیه پیش‌نویس خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافقاتی دست یافته است.

بحث خروج نیروهای خارجی اساسی ترین خواسته طالبان در مذاکرات صلح با آمریکا محسوب می‌شود اما ظاهرا توافقات آمریکا با طالبان بدون هماهنگی با سایر اعضای ناتو صورت گرفته است. زیرا ظاهرا آلمان تمایلی به خروج از افغانستان ندارد.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان اعضای ناتو نیروهای امنیتی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم