Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@00:20:27 GMT

رضا آباد ؛ گردشگري چهار فصل در کوير و کوهستان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۷۹۲۲

رضا آباد ؛ گردشگري چهار فصل در کوير و کوهستان

خبرگزاري آريا- جشنواره "سفر به توران" با هدف توسعه صنعت بوم گردي در روستاي هدف گردشگري روستاي رضا آباد بيارجمند برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علاوه بر علاقمندان بوم گردي استان سمنان، گروه هاي گردشگر از 5 استان همجوار استان سمنان به مدت دو روز از 7 برنامه اين جشنواره بهره بردند.
سکونت و پذيرايي سنتي در اقامتگاه هايي با معماري کويري، شتر سواري روي رمل هاي ماسه اي، آفرود و موتورسوراي در صحرا، اجراي موسيقي سنتي زنده، نمايش رسوم عروسي روستاهاي کوير نشين جنوب شهرستان شاهرود ( عروسي چوب داري ها)، تماشاي آسمان شب کوير و رصد ستارگان، عکاسي در مناظر کويري و کوهستاني از جمله مهمترين برنامه هاي اين جشنواره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روستاي رضا آباد بخش بيارجمند در 240 کيلومتري جنوب شرق شاهرود با وسعت 12 هکتاري است که جمعيت 320 نفري آن به شغل دامداري و کشاورزي مشغولند و در 7 سال گذشته بعلت اقليم خاص کويري و کوهستاني مورد توجه طبيعت گردان قرار گرفته است.
يکي از ويژگي هاي منحصربفرد رضا آباد فاصله 200 متري رَمل ها تا رشته کوههاي منطقه خارتوران در عرض اين روستاست که باعث مي شود گردشگران در 24 ساعت اقامت صبح بهاري، ظهر تابستاني، بعدازظهر پاييزي و شب زمستاني را در يک روز تجربه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رضا آباد گردشگري کوير کوهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز :

لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می‌سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد. این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت