Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه به تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری در سال‌های گذشته و به صورت ویژه در بخش امدادفرهنگی پرداخت گفت:فعالیت‌های فرهنگی شاخصی نظیر: شادپیمایی عروسک‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد :در سال ۱۳۹۸ با حمایت مسوولین استان برنامه‌های کلان فرهنگی کانون استان کرمانشاه برای کودکان و نوجوانان با وسعت و برجستگی بیشتری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن سلیمانی نماینده شهر‌های شرق استان کرمانشاه  با اشاره به فعالیت‌های گوناگون کانون پرورش فکری، این فعالیت‌ها را چشمگیر و برای ارتقای سطح سلامت فکری و اندیشه کودکان و نوجوانان مهم عنوان کرد.

او همچنین افزود: مربیانی که در کانون پرورش فکری در حال فعالیت و خدمت هستند، به عنوان نماینده نیرو‌های معتقد در تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.

این نماینده مجلس با مهم دانستن کارکرد‌های تربیتی بر روی کودکان، وظیفه مربیان کانون را در تربیت صحیح رفتاری آنان مهم دانست و افزود: اینکه چگونه کودک پرخاشگر نباشد، اجتماع خواه باشد، آزار رسان نباشد، نیازهایش را چگونه برطرف کند، و... این مسایل و موضوع‌ها با تربیت و رفتار صحیح از سوی همکاران کانون میسر می‌شود.

سلیمانی خطاب به مربیان کانون افزود: شما مربیان کانون در مراکز با کودکان پاکی سروکار دارید که به مثابه زمین کشت هستند.. شما با یک زمین مستعد روبه رو هستید که آمادگی قابلیت کشت را هم دارد.

سلیمانی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کودک را باید پرهیز از هرچیز بد و گرایش به هر چیز خوب سوق داد، گفت: اینکه گفته می‌شود مربی و معلم چگونه می‌تواند کودکان را در مسیر سعادت قرار دهد، این امر همان هدف از فلسفه تعلیم و تربیت است.

نماینده مردم شرق استان کرمانشاه گفت: نوع رفتار شما با کودکانی که به مراکز کانون می‌آیند، مهم است. شما مربیان با آموزش حسنه‌ها و پسند‌های نیکوی اخلاقی، با قلمتان، با منشتان، ... انسان‌هایی بسازید که در آینده از نتیجه اش راضی باشید. از کارتان ان شاالله راضی باشید.

سلیمانی در پایان افزود: کانون مرکزی است که باید با توجه به توانایی، قابلیت و آموزش مهارتی که در کارکنان کانون وجود دارد، بچه‌ها و کودکان را به راه و رسمی هدایت کنند و مسایل تربیت اسلامی، فرهنگی، هنری و آموزشی را به نحوی به آن‌ها یاد بدهند که آن‌ها در خدمت نظام مقدس جهوری اسلامی قرار بگیرند. الحمدالله این قابلییت در کانون هست و مربیان کانون پرورش فکری با ارایه آموزش‌ها و شیوه‌های مختلف اثرگذاری تربیتی خوبی را بر کودکان دارند.

انتهای  پیام/ز


ارتقای سطح سلامت فکری و اندیشه کودکان و نوجوانان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پروین پشتکوهی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امیرعلی مهرابی در رشته لکوکیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم، و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

وی افزود: مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران دو روز پیش، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و در این رویداد هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم رقابت کردند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های پژوهش محور دانش‌آموزی در خاورمیانه است که هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود.

این رویداد پژوهشی با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین