Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هایمتال با تکیه بر توان فنی و تخصصی شرکت‌های عضو خود و سال‌ها تجربه و توان پیشکسوتان صنعت فولاد مشغول در این شرکت‌ها، چشم‌انداز خود را سهولت، اطمینان و تامین نیاز مشتریان و خرید آگاهانه آنها در حوزه فولاد و فلزات قرار داده و به دنبال تجربیات ارزشمند خود در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی، هدف کوتاه‌مدت خود را توانمندی در عرصه صنعت فولاد از طریق خلق و ایجاد تجارت در این صنعت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام شرکت هایمتال، این شرکت با شناخت نیاز بازار فولاد ایران و دیگر کشورها تلاش دارد تا برای افزایش سهم بازار و فروش و بالندگی و توسعه شرکت‌های زیرمجموعه خود با استفاده از ایده‌های نو و به‌کارگیری متدی کاملاً منحصر به فرد گام بردارد.

محمد رستمی مدیرعامل شرکت «هایمتال» با اشاره به اهمیت مشارکت در بیست‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشمی که در آستانه برگزاری است، گفت: از محاسن این رویدادها آشنایی فعالان صنعت فولاد با بازارهای جدید یا بازارهایی است که برای برخی فعالان تاکنون ناشناخته بوده است و از ابزارهای مهم شناسایی مشتریان و نیازهای آنان، معرفی توانمندی‌های واحدهای تولیدی و خدماتی و کسب سهم بیشتری از بازار به بازارهای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و فولاد است.

وی افزود: به‌ویژه این نوع نمایشگاه‌ها که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود از جنبه‌های مختلف توانمندی‌های شرکت‌ها را به دیگر کشورها معرفی کرده و آخرین تکنولوژی‌ها و تولیدات فعالان را برای عموم بازدیدکنندگان در قالب‌های مختلف مصرف، تولید، تأمین و فاینانس به نمایش می‌گذارد.

این پیشکسوت صنعت فولاد در ادامه گفت: هرچند برای حضور در نمایشگاه برخی بوروکراسی‌ها وجود دارد که شرایط حضور همه صنعتگران را کمی دشوار می‌کند، اما به عنوان رویداد صنعتی و تجاری ایران، فرصت مناسبی برای رشد و توسعه همه‌جانبه این صنعت در کشورمان است.

رستمی با بیان اینکه متأسفانه به دلیل تحریم‌ها علیه ایران طی سال‌های اخیر و موانع ایجاد شده برای شرکت‌های خارجی، شرایط مشارکت بسیاری از شرکت‌های خارجی بر حضور در این رویداد سخت‌تر شده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خدماتی، مهندسی و تنوع محصولات تولیدی در این نمایشگاه، قطعاً شرکت‌های خارجی شرایط ریسک حضور در ایران را می‌پذیرند و در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت هایمتال درباره اهمیت خروجی مناسب شرکت‌ها برای عقد قرارداد و سازوکارهای آن در این نمایشگاه اظهارداشت: قطعاً برای دسترسی به بازار جهانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی لازم است بسترهای توسعه فعالیت‌های تجاری- صنعتی با کشورهای خارجی و کمک به برقراری تعاملات طرفین فراهم شود که این وظیفه برعهده رایزنان بازرگانی است که به نمایندگی از دولت به‌عنوان مثال سازمان توسعه تجارت در چنین نمایشگاه‌هایی حضور داشته باشند.

رستمی ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل برخی محدودیت‌ها در کشور ما، مهارت‌های فنون بازاریابی و مذاکره توسعه زیادی پیدا نکرده است، اما در مقایسه با برخی کشورها مثل ترکیه ما کمتر توانسته‌ایم ارتباط مؤثری برقرار کنیم و این باعث شده تا عملکرد ما نسبت به کسب اطلاع ازقوانین، آداب مذاکره و پیگیری‌هایی که منجر به عقد قرارداد شود، ضعیف باشد.

مدیرعامل شرکت هایمتال درخصوص اثرات سیاست‌های ارزی دولت با شدت گرفتن تحریم‌ها در بازار صنعت فولاد گفت: در ۲ سال اخیر علیرغم بروز مشکلات ارزی، شرکت‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی به‌خوبی وارد شدند به طوری‌که در ۶ سال گذشته تعداد شرکت‌های صادرکننده ایرانی ۱۵ شرکت بود اما در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده‌داخلی داریم که محصولات خود را صادر می‌کنند و هرچقدر شرکت‌ها در این زمینه پیشرو باشند تجربیات بیشتری کسب کرده و بر توانمندی‌های آن‌ها افزوده خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه طبق روال نمایشگاه‌ها یک‌سری وظایف در کشورهای مختلف به‌عنوان رایزن اقتصادی در وزارت امورخارجه و سفارت‌خانه‌ها برعهده افراد است تا با حضور در رویدادهای بین‌المللی به مشارکت‌کنندگان کمک کنند، افزود: بر این اساس قطعاً با حضور سفیر یا نمایندگان آنها در نمایشگاه‌ها در جهت تسهیل مذاکرات و با توجه به شناخت از کشور موردنظر و کمک‌هایی به شرکت‌های موردنظر در به سرانجام رساندن مذاکرات می‌توانند نقش بسیار خوبی داشته باشند.

رستمی همچنین در خصوص خلاءهای صادراتی فعالان صنعت فولاد در دوره تحریم‌ها، گفت: متأسفانه با توجه به مشکلات عمده‌ای که وجود دارد به چالش‌های فعالان برای صادرات این موضوع خیلی توجه نشده است و حمایت‌های لازم وجود ندارد، به‌عنوان مثال دولت ترکیه برای صادرکنندگان خود ضمانت‌نامه‌هایی ارائه می‌دهد که با صدور کالا با برخی مکانیزم‌ها به‌نوعی امنیت سرمایه و محصول صادراتی آنها تضمین می‌شود. حال آن که ما در کشورمان از چنین تسهیلاتی برخوردار نیستیم به‌ویژه در کشورهایی مثل عراق و افغانستان که سیستم بانکی مناسبی ندارند یا در بوروکراسی صادرات خیلی قوی عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تصمیم‌گیران دولتی حداقل قوانینی صادرات و واردات را برای یک دوره زمانی مشخص مثلاً ۳ ساله پیش‌بینی کنند، اظهار داشت: وقتی تولیدکننده‌ای برای صادرات محصولی هدف‌گذاری می‌کند و پیش‌نیازهای تولید آن را پیش‌بینی می‌کند، در همان راستا تغییراتی در ماشین‌آلات تولیدی خود ایجاد می‌کند تا نهایتاً کالای تولیدی به دست مصرف‌کننده و بازار هدف صادراتی برسد بعضاً این پروسه ۳ ماه تا یک سال طول می‌کشد و تازه پس از همه این تغییرات، ناگهان قوانین تغییر می‌کند و قانون دیگری مصوب می‌شود، در این حالت خود تولیدکننده با مشکلاتی مواجه می‌شود و بعضاً هم برخی با دانستن این مساله و ترس از احتمال چنین موانعی و متضرر شدن هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت هایمتال افزود: قطعاً ما از زمان جنگ همیشه با این نوع مسائل روبه‌رو بودیم اما به‌نوعی توانستیم وضعیت را اداره کنیم و تا به امروز مشکلات به نوعی برطرف شده است اما هزینه رفع این مشکل را پرداخت کرده‌ایم، به‌طور مثال در شرایط تحریم با بروز موانع در بازارها با کاهش قیمت تمام شده کالا سعی کردیم موقعیت‌خود را در بازار رقابتی حفظ کنیم اما درمجموع ظرفیت‌های موجود در کشور به‌قدری گسترده است که که علیرغم بروز این نوع مشکلات تاکنون از این موانع عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به محصولات قابل عرضه شرکت هایمتال در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: این شرکت تأمین‌کننده ورق‌های مربوط به صنعت نفت و گاز، استراکچرها و سازه‌های پالایشگاهی و نفت و گازی و دیگر سازهای فولادی با گریدهای مختلف محصول کشور کره است و همواره حضور فعالی در این صنعت داشته است.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمایت از ظرفیت داخلی نمایشگاه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) خبر داد.

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی از معرفی و ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: به‌منظور توسعه صنعت گردشگری کردستان، با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴