Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:06:01 GMT

حضور 50 قاری مصری در مسابقات تلویزیونی قرآنی «مفازا»

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۸۴۳۱

حضور 50 قاری مصری در مسابقات تلویزیونی قرآنی «مفازا»

تهران- ایرنا- مسابقات تلویزیونی قرآنی «ان المتقین مفازا» در چهار دوره شش روزه و با حضور 50 قاری مصری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مدیر گروه معارف شبکه الکوثر در نشست خبری پخش دوازدهمین دوره مسابقات تلویزیونی قرآنی «ان المتقین مفازا» اظهار داشت: این مسابقه تلویزیونی تنها یک برنامه رسانه ای نیست؛ بلکه یک مسابقه بین المللی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدعباس رضوی با اشاره به زمان پخش این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان ادامه داد: در دوازدهمین مسابقه قرآنی یک مرحله مقدماتی داریم که تلاوت های صوتی قاری ها را قبل از ماه مبارک دریافت می کنیم. اگر شرکت کنندگان امتیاز لازم را کسب کردند 96 نفر برای شرکت در این مسابقه در ماه مبارک انتخاب می شوند.
وی افزود: در این مسابقه چهار دوره شش روز خواهیم داشت و هر شب چهار نفر با هم رقابت می کنند. در مرحله نهایی برگزیده این مسابقه که پنج نفر خواهند بود مسابقه می دهند و برگزیدگان انتخاب می شود.

** یازده سال پیش کارمان را آغاز کردیم
تهیه کننده این مسابقه تلویزیونی نیز گفت: نگاه ما به این مسابقه بیش از یک کار رسانه ای است و این مسابقه یک دستاورد یازده ساله با اعتبار بالایی بین قاریان دنیاست.
حیدر جاودان با اشاره به شهرت قاریان مصری گفت: مهد مسابقات و قاری های دنیا کشور مصر است و تا همین امروز بیش از 50 قاری از مصر درخواست شرکت در این مسابقه بین المللی را داشتند.
وی در باره داوری این مسابقات اظهار داشت: داوران این مسابقات بین المللی هستند.

این مسابقه برای وحدت اسلامی قدم بر داشته است
مجری این برنامه نیز اظهار داشت: این برنامه با هدف وحدت جهان اسلام ساخته شده و در این زمینه گام برداشته است. تعدادی داوران خارجی که چهره های مهمی در جهان اسلام دارند و از مفاخر عرصه قرآنی هستند، در این مسابقه شرکت کردند.
سید احمد نجف افزود: این مسابقه ابعاد زیادی دارد، یکی از شاخصه های مهم دوازدهمین مسابقه تلویزیونی قران کمک کردن به یادگیری زبان عربی برای قاریان و دانشجویان زبان عربی است. در طول این یازده سال اساتید از فیلم های مسابقه استفاده می کردند و در کارگاه های دانشجویان در این باره بحث می شد.
وی ادامه داد: عربستان و عراق و برخی شبکه های لبنان نیز با بهره گرفتن از این مسابقات در شبکه های مختلف خود شروع به پخش چنینی مسابقاتی گرفتند.

***یک کمیته تخصصی و‌یک شورای فکری
رضوی در گفت و کو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره نحوه داوری گفت: ما یک شورای فکری از بهترین داوران و قاریان و فعالان عرصه های مختلف قرآنی داریم و اعضای این شورای فکری یک کمیته تخصصی را شکل می دهد. نحوه اجرا شرکت کنندگان در همین کمیته بررسی می شود.
وی اظهار داشت: فراخوان شرکت در این مسابقه همراه با جزئیات یک هفته پیش در سایت اصلی مسابقات گذاشته شد، در نتیجه آن 50 قاری بین المللی از مصر و بیش از یکصد قاری از کشورهایی؛ چون عراق، سوریه، لبنان، کانادا، استرالیا و افغانستان درخواست شرکت در این مسابقه را دادند.
وی درباره جوایز این مسابقه نیز گفت: تا یازده دوره قبل جوایزی نقدی به نفر اول تا پنجم تعلق می گرفت اما مشکل نقدینگی که امروز کل کشور درگیر آن هستیم باعث شد در دوره دوازدهم سعی کنیم از برخی از نهادها کمک بگیریم. امیدواریم امسال نیز جوایز ویژه و در حد قاریان قرآن به نفر اول تا پنجم اهدا کنیم.
فراهنگ**9210**9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف صداوسيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز

در مراسم پایانی این جشنواره که عصر امروز در بوستان قرآن تبریز برگزار شد، از ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی قدردانی شد.

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: بخش حضوری این جشنواره به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی در دو بخش حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

قربانی افزود: در بخش مجازی جشنواره نیز در بخش‌های نقاشی، عکس نوشته، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ پنج‌هزار و ۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری شرکت داشتند.

وی نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و زمینه‌سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی را اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی اعلام کرد.

جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان»، یادبود زنده یاد قاری نوجوان سامان پور بیرامی در محور‌های اقامه نماز، قصه‌های قرآنی، امانت داری، حجاب و عفاف، احترام به بزرگترها، ادب و خوشرفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار برگزار شد.

این جشنواره با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و در رده سنی کودک، نوجوان و جوان با مشارکت شهرداری منطقه ۷ تبریز ترتیب یافت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • درگیری شدید صلاح با کلوپ؛ خشم فرعون
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد