Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@09:05:35 GMT

حمله ملخ ها به اراضی نهبندان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۸۸۱۷

حمله ملخ ها به اراضی نهبندان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملخ‌های دریایی یا صحرایی در نهبندان مشاهده شدند که به شدت در حال جفت‌گیری و تخم‌گذاری هستند، گفت: کار مقابله در حال انجام است اما اگر اعتباراتی نباشد که به موقع به مبارزه بپردازیم، خسارت زیادی به محصولات باغی و زراعی وارد خواهد شد.

مهدی عصمتی پور  با اشاره به شناسایی کانون ملخ‌ها در نهبندان، اظهار کرد: براساس نظارت ‌ها و دیده بانی‌هایی که انجام می‌دهیم، طی دو روز گذشته گزارشاتی رسیده که سطح حدود 40 هکتار از اراضی نهبندان درگیر ملخ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 51 شبکه مراقبت و رصد و پایش آفات و بیماری‌ها را آماده کرده بودیم، برای مقابله با این کانون اقدام کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ملخ‌های دریایی یا صحرایی در نهبندان مشاهده شدند که به شدت در حال جفت‌گیری و تخم‌گذاری هستند.

عصمتی پور با بیان اینکه برای ممانعت از تخم‌ریزی آنان، باید قبل از تخم‌ریزی مبارزه را انجام دهیم، افزود: مبارزات قبل از تخم ‌ریزی به این دلیل حائز اهمیت است که این ملخ‌ها پس از 15 الی 20 روز پس از تخم‌ریزی خسارات بسیار زیادی را به مزارع و باغات می‌زنند.

وی ادامه داد: از دو روز گذشته که کانون پیدا شد در محل کانون استقرار پیدا کردیم و با توجه به همکاری خوب سازمان حفظ نباتات کشور و ارسال سم مورد نیاز به استان، شروع به سم پاشی کردیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین از سوی سازمان حفظ نباتات کشور، نمایندگانی برای بازدید مناطق آلوده به منطقه اعزام شدند.

عصمتی پور بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان ‌های نهبندان، سیربیشه، زیرکوه و درمیان در نوار مرزی با کشور افغانستان قرار دارند، اکیپ‌هایی را به این مناطق اعزام کرده‌ایم که در حال رصد هستند و گزارشات روزانه‌ای رزا ارسال می ‌کنند که اگر کانون دیگری مشاهده شد کار مقابله را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون سم پاشی در منطقه در حال انجام بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست، اظهار کرد: باید کمک‌هایی صورت گیرد تا با این کانون‌ها به موقع مقابله کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اگر اعتباراتی نباشد که به موقع به مبارزه بپردازیم، خسارت زیادی به محصولات باغی و زراعی وارد خواهد شد./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی ۲۵هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی کشف و توقیف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ یدالله دهقان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی استان به 2 دستگاه تریلی مشکوک شده جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی خودروها، مقدار 25 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق و خارج از شبکه توزیع به‌ارزش 10 میلیارد ریال کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ماموران در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

دهقان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 096300  به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد

کشف بیش از یک میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق در نهبندان  

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از اتوبوس مسافربری تعدادی لپ‌تاپ و تبلت خارجی، چرخ خیاطی و انواع پارچه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال  برآورد شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان اظهار داشت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

عرب خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فرماندهی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروهای انتظامی ضروری است. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار