Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۰۸ نفر در شورای اسلامی روستاهای استان هستند که ۲ هزار و ۴۲۵ نفر آن مرد و ۲۹ نفر زن هستند، یک هزار و ۴۴۸ نفر هم عضو اللبدل در روستاهای استان هستند، در ۳۳شهر استان ۱۷۷ عضو شورا وجود دارد که ۱۷ نفر زن هستند. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در همایش شوراهای استان مرکزی با اشاره به تعداد شوراهای استان اظهار داشت: در استان مرکزی یک هزار و 638 روستا وجود دارد که 729 روستای استان دارای دهیاری و 818 روستا هم دارای شورای اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموع 2 هزار و 508 عضو شورای اسلامی در روستاهای استان هستند که 2 هزار و 425 نفر آن مرد و 29 نفر از آنها هم زن هستند، یک هزار و 448 نفر هم عضو اللبدل شوراهای روستاهای استان هستند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: در 33شهر استان 177 عضو شورا وجود دارد که 17نفر از آنها زن و 160 نفر از آنها هم مرد هستند که همه اعضا‌های شوراهای استان دارای تحصیلات خوبی هستند.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: 14 دوره به مدت 90 ساعت، دوره آموزشی در مسائل عمرانی برای اعضای شوراهه برگزار شده و 20 جلسه مستقیم در زمینه مشکلات شوراها با استاندار مرکزی در سال گذشته برگزار شده است، شورا‌ها در سطح استان کمک خوبی برای توسعه استان داشته‌اند. 

اردبیل| شوراها نیازمند ایجاد درآمد پایدار هستندرسانه‌ها اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند؛ مطالب عنوان شده در خطبه‌ها مربوط به شورای شهر در ادوار گذشته بوددخالتی در انتصاب اعضای شورای شهر اهواز در دستگاه‌های اجرایی و درمانی نداشتیم

وی عنوان کرد: شوراها به وظیفه اصلی خود که برقراری ارتباط مستقیم با مردم به‌خوبی عمل می‌کنند، برای موفقیت در اجرا نیاز به نظر مردم و برقراری ارتباط بدون واسطه با آنها است، ارکان مختلف حاکمیت سعی می‌کنند که این ارتباط را برقرار کنند، بسیاری از اعضاهای شوراها به مسائل و مشکلات منطقه، شهر و روستای خود آگاه هستند و آن را انعکاس می‌دهند، همان گونه که قانون شوراها باید اجرا شود، دیگر قانون هم باید اجرا شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: مسائل و مشکلات شهرداری‌ها به‌ویژه درآمد پایدار شهرداری‌ها باید برطرف و زودتر تعیین و تکلیف شود زیرا با ادامه این روند اداره شهرها مشکل می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم هم افزایی شوراهای شهر و مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پیگیری مجلس اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی چمران امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سفر به خراسان شمالی و جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین نیازمندی‌های مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی، ۱۸ سال دیرتر از موعد مقرر آغاز به کار کردند، افزود: عقب ماندگی‌ها به واسطه عقب بودن در آغاز به کار همچنان جبران نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها در امتداد هم فعالیت دارند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها پارلمان محلی محسوب می‌شوند و نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات دارند اما در این باره مدیریت شهری به پشتیبانی خانه ملت نیاز دارد.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدیریت شهری به خانه ملت راه یافته اند بر این اساس تأثیر زیادی در حل شدن مشکلات شهرها دارند.

چمران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی دور گذشته، قانون درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را پیگیری کرد اما مشکلات هنوز وجود دارد، به طور مثال انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پشتیبانی خانه ملت اجرایی شود.

کد خبر 750085

دیگر خبرها

  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند