Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:58:13 GMT

لزوم احیا ، اولین دانشگاه قدیمی کرمان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۹۰۱۳

لزوم احیا ، اولین دانشگاه قدیمی کرمان

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدجواد فدایی استاندار کرمان در جلسه بررسی مسائل قبه سبز (اولین دانشگاه جنوب شرق کشور) با اشاره به سفر اخیر دکتر ولایتی رئیس هیأت  امنای دانشگاه آزاد اسلامی به استان کرمان  گفت: دراین سفر بازدیدی از قبه سبز انجام ونظر مثبت ایشان برای مرمت این بنا دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از واگذاری احیا قبه سبز به دانشگاه آزاد خبرداد وافزود: در سالی که دکتر ولایتی مسئولیت دانشگاه آزاد را بر عهده داشتند، ۱۰ میلیارد تومان کمک از طریق دانشگاه آزاد برای احیای این بنا اختصاص یافت که متأسفانه محقق نشد .

فدایی تصریح کرد: پس از  پیگیری های لازم  بازدید‌هایی از محل صورت گرفت و هم اکنون تمامی شرایط برای اجرایی شدن کار بازسازی و مرمت این مکان فراهم شده است.

وی افزود: تملک، اولین گام برای اجرای احیا و بازسازی این طرح است که باید ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع (حلقه اولیه طرح) تملک صورت گیرد، اما از مسئولین می‌خواهیم که به هیچ عنوان از اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای تملک استفاده نکرده و تنها این تملک با معاوضه زمین صورت گیرد.

فدایی مهلت سه ماهی برای انجام تملک‌ها به شهرداری داد و بیان کرد: ظرف یک ماه تملک پلاک پشت سردر انجام و سپس میراث فرهنگی کار‌های کاوش در این منطقه را آغاز کند. با پیگیری‌های معاونت عمرانی زمین‌های مورد نیاز از اداره راه و شهرسازی تأمین شود.

استاندار کرمان گفت: ۷۰۰ سال پیش قبه سبز به‌عنوان اولین دانشگاه و مرکز علمی در کرمان توسط حاکم وقت راه اندازی شد.

وی با انتقاد از تخریب بناهای تاریخی در کرمان به سبب بی توجهی به مرمت، تصریح کرد: میراث فرهنگی تعلل می‌کند و اگر اعتبار برای بازسازی بنا‌های تاریخی ندارد باید بنا‌های تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کند.

فدایی بیان کرد: بخش خصوصی می توانداز این مکان های تاریخی بعد از بازسازی در بازه زمانی مشخص درآمد زایی کند.

وی عنوان کرد: سیاست ما این است که تعداد نقاط فرهنگی و گردشگری در استان کرمان افزایش پیدا کند تا برای گردشگر توجیه داشته باشد که به کرمان سفر کند، زیرا اگر تعداد مکان‌های گردشگری ما کم باشند، گردشگر مسافت زیادی برای دیدن چند جای گردشگری کم طی نمی‌کند ضمن آنکه وقتی تعداد مکان‌های فرهنگی و گردشگری استان زیاد باشد باعث افزایش اقامت گردشگران می‌شود.

بنای قبه سبز در اثر عواملی چون  زلزله  ۱۳۱۴ هجری قمری آسیب دیده است.

انتهای پیام/ح

آغاز مرمت قدیمی ترین دانشگاه کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قبه سبز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم

روز اول سیزدهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» که با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است سپری شد و اما نکته قابل توجه حضور کم‌رنگ مسئولین در این جشنواره بود که به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساغر کتابی، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویانی که از دانشگاه‌های مختلف به شهر مشهد مقدس آمده بودند، در دانشگاه فردوسی افتتاح شد.

بنا به گفته متین منتظمی، دبیر این جشنواره، ۱۲۰ اثر برتر در ۴۲ دسته در این دوره حضور دارند.
در جشنواره امسال آثار ارسالی در حوزه مجازی نیز مورد پذیرش و داوری قرار گرفتند و نگاه ویژه‌ای به بحث رسانه شده است. 

نکته جالب توجه روز اول اما عدم حضور مسئولین عالی وزارت علوم از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی یا رئیس دانشگاه میزبان جشنواره بود.

دانشجویانی که از سراسر کشور در این دوره از نشریات تیتر شرکت کرده‌اند انتظار دارند تا با دیدار بدون واسطه با مسئولین بتوانند دغدغه‌های حوزه نشریات را با آنها در میان بگذارند.

این جشنواره تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه فردوسی برپا بوده و دانشگاه‌های سراسر کشور در آن غرفه مخصوص به خود را دارند. دانشجویان آثار و انتشارات خود را در دید مخاطبان قرار داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران