Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@21:09:47 GMT

خودرویی‎ها خلاف جهت بازار سهام شنا کردند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۹۳۵۶

 با توجه به اعلام خبر مخالفت شورای نگهبان با «معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‎های بازار سهام از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها»، در شماره پیشین روزنامه «دنیای‌خودرو» کاهشی‌شدن روند سهم‌های گروه خودرویی را پیش‎بینی کردیم و روز گذشته شاهد بودیم که در تالار معاملات، خودرویی‎ها روند نزولی داشتند، به‎طوری‎که نمادهای پارس‎خودرو، سایپا، ایران‎خودرو، صنایع ریخته‎گری ایران، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، مهرکام پارس، سایپا آذین، گروه بهمن و الکتریک‎خودرو شرق منفی خوردند و در مقابل زامیاد، محورسازان ایران‎خودرو، لنت ترمز ایران، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، چرخشگر، بهمن‎دیزل، کمک‎فنر‌ایندامین و فنرسازی‌پویش مثبت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 45هزار و 802 نوبت معاملاتی، 681میلیون و 43هزار سهم به ارزش 108میلیاردتومان دادوستد شد و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته به رقم 22هزار و 142میلیارد
تومان رسید. 
اما باتوجه به روندی که درحال‎حاضر بر کلیت بازار سرمایه حکمفرماست، به‌نظر می‎رسد خودرویی‎ها دوباره روند صعودی آغار کنند. حال باید دید در عمل چه اتفاقاتی روی خواهد داد.
   کانال‌شکنی چندباره شاخث کل
برخلاف کلیت گروه خودرویی که نزولی شد اما شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر توانست چندبار کانال‌شکنی کند و رکورد جدیدی را به ثبت برساند، به‎طوری‎که نماگر اصلی بازار ۳۹۵۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۲۰۹هزار و ۲۴۳ واحدی رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران دیروز به رقم 1499میلیارد تومان رسید و حجم معاملات از 4میلیارد و ۷۰۰میلیون سهم و اوراق مالی عبور کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۳۰۴هزار و ۷۱۷ نوبت رسید.

   تکاپوی خرید سهام در بازار
روانه‎شدن گزارش‎های سالانه مطلوب شرکت‎ها، انتظار برای تغییر در سیاست‌های ارزی به‎خصوص حذف نرخ ۴۲۰۰تومانی‌دلار از معادلات اقتصادی کشور، در کنار هیجان افزایش سرمایه از محل‌تجدید ارزیابی دارایی‎ها و انتشار سهام جایزه، این روزها سهامداران را به تکاپوی خرید سهام و همچنین تغییراتی در سبد سهام واداشته است. 
از سوی دیگر، تورم سال گذشته و تورم انتظاری برای سال جاری موجب شده است سهامداران نسبت‌به سهام شرکت‎هایی که در مجامع خود سودهای مناسبی را تقسیم می‎کنند، توجه ویژه‎ای داشته باشند. درعین‎حال، شرایط بازارهای رقیب، مانند ارز، سکه و مسکن در رشد ادامه‌دار شاخص بورس بسیار موثر ارزیابی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد

امتداد - پایتخت عربستان، میزبان پنجاهمین نشست سالانه گروه بانک توسعه اسلامی با سرپرستی ملک سلمان بن عبدالعزیز، بین ۲۸ تا ۳۰ آوریل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد و به نقل از الشرق الاوسط، جلساتی که در ریاض عربستان برگزار می‌شود، برای روسای گروه بانک توسعه اسلامی که نماینده ۵۷ کشور عضو این گروه هستند، فرصتی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های توسعه‌ای بانک را برای سال جاری بررسی و در مورد برنامه‌های بالقوه بحث کنند.

قرار است با حضور ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان، بیش از ۱۵ جلسه و کارگاه آموزشی برگزار و همچنین بیش از ۵۵ یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضا شود.

این نشست به دنبال حمایت از مشاغل و ارائه یک بستر منحصر به فرد برای ارتباط و ایجاد روابط تجاری و مشارکت با نمایندگان کلیدی و سهامداران از جامعه تجاری است تا به تبادل تجربیات مرتبط و بهترین شیوه‌ها در سرمایه گذاری و تجارت ارائه شده توسط کشور‌های عضو کمک کند.

همچنین علاوه بر بهره مندی از تجارب گروه بانک توسعه اسلامی در ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و متقابل، فعالیت ها، خدمات و ابتکارات گروه بانک توسعه اسلامی در کشور‌های عضو، در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و بیمه برجسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور ایران در این مجمع حضور دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟