Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مبلغ 400 میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به 17 روستای بخش مرزی داشلی برون این شهرستان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرجه طیار روز دوشنبه درمراسم بزرگداشت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها و درجمع اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی گنبدکاووس تصریح کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها پس از ماه مبارک رمضان و با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز کشور آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسون اقتصادی مجلس از بررسی برای رفع اشکالات شورای نگهبان به لایحه تصویب هشت منطقه آزاد کشور در این کمیسیون نیز خبر داد و گفت: این اشکالات ظرف 2 تا 3 ماه آینده رفع و برای تصویب نهایی به این شورا ارجاع می شود.
طیار، تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون گنبدکاووس را بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی به مردم گلستان دانست و اضافه کرد: با راه اندازی منطقه آزاد، هفت تا هشت هزار فرصت شغلی برای جوانان و تحولی بزرگ درحوزه اقتصادی این استان ایجاد می شود.
وی همچنین گفت: با پیگیری های انجام شده جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس که فاصله مرکز این شهرستان با گمرگ اینچه برون را از 75 به 45 کیلومتر کاهش می دهد، جزو پروژه های ملی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و هم اکنون عملیات آسفالت 12 کیلومتر آن در قالب دو مرحله آغاز شده است.
نماینده مردم گنبدکاووس ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئول آزادسازی ادامه مسیر جاده نفت تعیین شده و تا پایان امسال مسیر این جاده ترانزیتی بازگشایی می شود.
طیار، راه اندازی مرکز جامع غربالگری سرطان و مرکز درمان بیماری های قلب (آنژیوگرافی) در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس تا دو ماه آینده را از دیگر اقدامات خود و مسئولان این شهرستان اعلام کرد و گفت: دانشکده علوم پزشکی که مجوز آن نیز صادر شده در آینده ای نزدیک در گنبدکاووس راه اندازی می شود.
وی با تبریک روز شوراها، اعضای این نهاد مردمی را نمایندگان واقعی مردم دانست و ضمن قدردانی از تلاش شوراها برای ارائه خدمات به مردم تاکید کرد و از مدیران ادارات و نهادهای اجرایی و خدماتی این شهرستان درخواست کرد تا به وظایف قانونی خود نسبت به شوراها عمل نمایند.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک روز شوراها از تلاش های آنان در انجام فعالیت های عمرانی در روستاها و امداد رسانی به مردم در جریان سیل اخیر قدردانی کرد و گفت: براثر آبگرفتگی و سیل روزهای پایانی سال 97 و اوایل امسال، برخی مناطق شهری و 15 روستا با جمعیت تقریبی 80 هزار نفر درگیر این حادثه شدند که با مدیریت خوب ستاد بحران و مشارکت مردم و شوراها در کمتر از یک هفته شرایط این شهرستان عادی شد.
کریمی اضافه کرد: براثر آبگرفتگی و سیل اخیر و مطابق با کارشناسی های انجام شده، مجموعا 7390 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، دام، مسکن، زیرساخت ها، جاده ها و ابنیه های گنبدکاووس خسارت وارد شد که همه تلاش مدیران، پیگیری جبران خسارت ها از طریق کمک های بلاعوض و تسهیلات پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی بخش مرکزی گنبدکاووس نیز در این مراسم، برخی اقدامات انجام شده در روستاهای این بخش توسط شوراها و دهیاران از جمله اجرای طرح هادی، فعالیت های عمرانی و زیرساختی، غرس درختان مثمر و احداث آب بندان ها با هدف ایجاد درآمد پایدار برای روستاها را تشریح کرد.
قربان محمد قولجایی به برخی مشکلات شوراهای روستایی نیز اشاره کرد و با قدردانی از همکاری ادارات و نهادها با شوراها و دهیاران، برلزوم استمرار و گسترش این همکاری ها با هدف تسریع در خدمات رسانی به مردم تاکید کرد.
وی، پیگیری بیمه تامین اجتماعی اعضای شوراها، کم رنگ شدن تدریجی نقش شوراها در تصمیم گیری ها، رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و عوارض بین مناطق شهری و روستایی با توجه به جمعیت، توجه به روشنایی معابر روستاها و رسیدگی به وضعیت روستاهای سیل زده برای جبران خسارت را از مهمترین مشکلات و انتظارات شوراهای بخش مرکزی گنبد از مسئولان برشمرد.
دراین مراسم که بخشدار مرکزی و برخی مسئولان گنبدکاووس نیز حضور داشتند، از برخی اعضای شوراهای این بخش که در جریان سیل اخیر به مردم امداد رسانی کرده بودند، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
بخش مرکزی شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان، به گفته رضا باقری بخشدار این بخش با 133 روستای دارای کد شناسایی و 38 نقطه جمعیتی 435 عضو شورا دارد.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي گازرساني گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد