Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:45:02 GMT

جشنواره « زایمان طبیعی» در ساری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۹۹۲۸

جشنواره « زایمان طبیعی» در ساری برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اقدس عابدی، متخصص زنان و سرپرست مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ظهر دوشنبه در جشنواره زایمان طبیعی در ساری با بیان اینکه جشنواره زایمان طبیعی سالی یکبار در استان برگزار می‌شود، گفت: مراکز بهداشت همزمان با بیمارستان‌ها در شهرستان‌ها جشنواره را برگزار و در آن عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف این جشنواره را ترویج زایمان طبیعی ایمن دانست و افزود: از مدارس پیش دبستانی، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و مادران بارداری که در مراکز بهداشت تحت نظر هستند برای شرکت در این جشنواره دعوت و برای عموم آزاد است.

دکتر عبادی با بیان اینکه امسال دو برنامه همزمان باهم برگزار می‌شود، ادامه داد: ماماهای نمونه شهرستان‌ها معرفی و از آنها در این برنامه تقدیر به عمل آمده است.

سرپرست مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کاهش سزارین در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با آغاز طرح تحول آمار سزارین ۷۰ درصد بود که در حال حاضر به ۶۰ درصد رسیده است.

وی افزود: تلاش ما روی مادران بارداری که اولین نوزاد کار کنیم که بتوانند زایمان طبیعی ایمن داشت باشند و در این راستا در سطح شهر کلاس‌های زایمان ایمن در مراکز دولتی، بهداشت و خصوصی برگزار می‌شود و در این کلاس‌ها به مادران باردار ورزش‌های قبل از بارداری را آموزش می‌دهند تا بتوانند زایمان راحتی داشته باشند.

سرپرست مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در این کلاس‌ها تکنیک‌هایی برای کاهش درد زایمان داده می‌شود، گفت: در برخی شهرستان‌ها زایشگاه‌ها به صورت LDR احداث شده است که همراه آموزش دیده می‌تواند در آن حضور داشته باشند.

جشنواره یک روزه زایمان طبیعی از ۹ صبح الی ۱۷ عصر در سالن ارشاد استان مازندران درحال برگزاری است.

کد خبر 4603531

منبع: مهر

کلیدواژه: زایمان علوم پزشکی مازندران ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی