Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:52:04 GMT

ارسال کالای تولیدی سمنان از خط ریلی امسال آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۹۹۶۷

ارسال کالای تولیدی سمنان از خط ریلی امسال آغاز می شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل راه آهن شمال شرق (1) گفت: بارگیری کالا و ارسال محصولات نهایی و اولیه واحدهای صنعتی از خطوط ریلی استان سمنان امسال در دستور کار است.

فرشاد زادخور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره گیری از تمام ظرفیت های خطوط ریلی استان سمنان برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی برای سال 98 در دستور کار اداره کل راه آهن شمال شرق(1) قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و رونق تولید از تمام ظرفیت های موجود کشور باید استفاده بهینه شود و خطوط ریلی می تواند برای جا به جایی کالا در سال 98 به کمک بنگاه های اقتصادی استان بیاید.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (1) ادامه داد: فعالیت دست کم 2 هزار و 20 واحد صنعتی و تولیدی در استان سمنان ظرفیت بسیار مهم اشتغال آفرین است که با همکاری و تعامل با دستگاه های اجرایی مربوط و فعالان اقتصادی می توان از خطوط ریلی برای ارسال و ورود کالا به استان سمنان اقدام کرد.
زادخور اضافه کرد: مذاکره هایی برای ارسال سیمان از خطوط ریلی استان سمنان به نقاط مختلف کشور انجام شد و بارگیری قطارها برای حمل کالا امسال از سوی این اداره کل انجام می شود.
وی اضافه کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان برای جا به جایی کالا از ظرفیت های خطوط ریلی سمنان شناخت کافی ندارند که این امر باعث کُندی ارسال کالا از مبدا سمنان به نقاط کشور می شود.
مدیرکل راه آهن شمال شرق (1) گفت: خطوط ریلی استان سمنان براساس اولویت های کاری خود برای خدمات رسانی به مسافران و واحدهای صنعتی و تولیدی استان برای جا به جایی کالا آمادگی دارد.
به گزارش ایرنا، بیش از 500 کیلومتر از خط اصلی مسیر 926 کیلومتری تهران- مشهد زیر پوشش اداره کل راه آهن شمال شرق(1) قرار دارد و روزانه حدود 90 رام قطار در دو خط ریلی این مسیر در رفت و آمد است.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه آهن خطوط ريلي صنعت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس