Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در ابتدای این نشست دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بر افزایش همکاری میان کشورهای اسلامی در حال توسعه تاکید کرد.
وی همچنین بر لزوم حرکت کشورهای در حال توسعه اسلامی اقتصاد منبع محور به سمت اقتصاد دانش محور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این نشست نمایندگان آموزش عالی کشورهای عضو گروه هشت شامل ترکیه، بنگلادش، مصر، اندونزی، مالزی، پاکستان و نیجریه نیز گزارشی از وضعیت آموزش عالی کشور متبوع خود ارائه کردند.
نمایندگان آموزش عالی کشورهای عضو بر گسترش همکاری‌های دانشگاهی، حمایت از حقوق مالکیت فکری در میان کشورهای عضو گروه هشت و حرکت به سمت تجاری‌سازی علوم و فناوری تاکید کردند.
نشست مراجع آموزش عالی سازمان همکاری اقتصادی گروه هشت اسناد پایه تاسیس دانشگاه بین‌المللی گروه هشت را بررسی، تصویب و برای تاکید نهایی وزرای آموزش عالی کشورهای عضو، آماده خواهد کرد که روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.
گفتنی است، سازمان همکاری اقتصادی گروه هشت متشکل از کشورهای اسلامی در حال توسعه در سال ۱۹۹۷ به پیشنهاد نجم‌الدین ابکان رییس جمهور فقید ترکیه ایجاد شده و پیشنهاد تاسیس دانشگاهی بین المللی گروه هشت در بهمن اجلاس سران گروه هشت در استانبول ۱۳۹۷ تصویب شده است.

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا

نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، تعدادی از کاندیداهای انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است