Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که هیچ پیشرفتی در مذاکرات تشکیل دولت میان نتانیاهو و احزاب راستگرا به دست نیامده است. این رسانه‌ها از نگرانی و ترس روزافزون محافل لیکود به ریاست نتانیاهو از کسب تعداد کمتری از وزارتخانه‌ها خبر داده‌اند. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم،‌روزنامه هاآرتص نوشته است که هیچ پیشرفتی در مذاکرات تشکیل دولت میان نتانیاهو و احزاب راستگرا به دست نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه از نگرانی و ترس روزافزون محافل لیکود به ریاست نتانیاهو از کسب تعداد کمتری از وزارتخانه‌ها خبر داده است.

این روزنامه نوشت نتانیاهو تصمیم گرفته است وزارت قضایی را به بتسلئیل سموتریتش عضو افراطی و راستگرای کنست و از اعضای اتحادیه احزاب راستگرا واگذار نکند، این در حالی است که سموتریتش گفته است که نتانیاهو هنگام تشکیل فهرست در شامگاه انتخابات به وی قول واگذاری این وزارتخانه را داده بود، نتانیاهو در مقابل، واگذاری وزارت سازندگی و مسکن با اختیاراتی بیشتر از وزارتخانه فعلی را به سموتریتش پیشنهاد داده است، نتانیاهو همچنین واگذاری وزارت آموزش را به راوی پرتز عضو افراطی کنست پیشنهاد داده است.

هاآرتص همچنین فاش کرد نتانیاهو طی روزهای اخیر با موشی کحلون وزیر دارایی کابینه خود دیدار کردهبود که طی آن نتانیاهو پیوستن فراکسیون کولانو به حزب لیکود را در برابر واگذاری وزارت دارایی به این حزب پیشنهاد کرده، ولی کحلون به دنبال تحکیم جایگاه رهبران کولانو در داخل لیکود است.

نشست تفهیم اتهام نتانیاهو تا جولای تشکیل می‌شودسندرز: رژیم اسرائیل به رهبری نتانیاهو یک رژیم نژادپرست است

روز گذشته نتانیاهو با سران دو فهرست حریدی یهودت هتوراه و شاس دیدار کرد که بر اساس گزارش روزنامه ذی مارکر فهرست شاس خواستار چهار وزارتخانه از جمله امور داخلی، ادیان، توسعه نقب، الجلیلف مهاجرت و جذب(یهودیان کشورهای دیگر) شده است، اما یهدودت هتوراه خواستار حفظ وزارت بهداشت و به دست آوردن یکی از دو وزارتخانه مسکن(که در حال حاضر دراختیار خانه یهود است) یا کار( که در اختیار حزب لیکود است) و نیز ریاست کمیسیون مالی کنست شده است.

اما خواسته‌هایی که پیش بینی می‌شود به مانعی در برابر تشکیل دولت تبدیل شود، مربوط به مذهب و دولت است مانند اصلاح قانون سربازگیری و حفظ وضعیت موجود دانش‌آموزان مدارس (به اصطلاح) دینی و تشدید اجرای قانون بستن فروشگاه‌ها در روزهای شنبه و عدم تغییر قانون مسکن و کاهش زیرساخت‌ها در روزهای شنبه است.

در حالی که حزب یهدوت هتوراه بر اصلاح قانون سربازگیری اصرار می‌ورزد، حزب یسرائیل بیتینو برعدم اعمال هرگونه تغییر در این قانون پافشاری می‌‌کند.

روزنامه هاآرتص هم نوشت حزب لیکود برای تشویق یک عضو کنست از ائتلاف کاحول لیفان(ائتلاف ژنرال‌ها) به جدایی و پیوستن به ائتلاف حاکم تلاش می‌کند که معنایش این است که ائتلاف نتانیاهو، 61 کرسی بدون لیبرمن کسب خواهد کرد.

در همین چارچوب مسئولانی در حزب لیکود به روزنامه یسرائیل هیوم گفته‌ بودند از این می‌ترسند که نتانیاهو وزارتخانه های مهمی را به احزاب دیگر داخل ائتلاف واگذار کند و وزارتخانه های کم اهمیت تر را به اعضای حزب لیکود واگذار کند.

همچنین برخی وزیران حزب لیکود از افزایش تعداد اعضای این حزب در کنست که خواستار پست‌های وزارتی بزرگی شده‌اند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه، یک مسئول بزرگ در حزب لیکود گفته است نتانیاهو لیکود را به نفع شرکایش در ائتلاف از طریق واگذاری وزارتخانه های امنیت، دارایی و آموزش به آنها حتی پیش از آغاز رسمی مذاکرات فروخته است.

شروط احزاب صهیونیست برای پیوستن به ائتلاف نتانیاهو

کانال دوم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی از شروط و خواسته‌های احزاب این رژیم برای پیوستن به ائتلاف دولتی به ریاست بنیامین نتانیاهو خبر داد. این رسانه افزود از جمله خواسته‌هایی که حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) مطرح کرده است، انحلال وزارت اطلاعات و به دست آوردن وزارت قدس است. حزب یهودت هتوراه از احزاب دینی خواستار افزایش میزان بودجه از طریق افزایش مالیات بهداشت به میزان نیم درصد شده است. بر اساس گزارش این رسانه رژیم صهیونیستیف به نظر می‌رسد لیبرمن عملا در مسیر دستیابی به وزارت ارتش حرکت می‌کند و در نتیجه خواستار انحلال وزارت اطلاعات شده است.

این رسانه افزود تا کنون هیچ توافقی درباره قانون سربازگیری از حریدیمی‌ها به دست نیامده است که ممکن است مانعی در برابر تشکیل دولت اسرائیل ایجاد کند.

از سوی دیگر شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد به نظر می‌رسد در دوره کنونی کنست(پرلمان)، ائتلاف دولتی، اجازه قانون مصون بودن نخست وزیر از محاکمه را بدهد که این مسئله در پایان مذاکرات تشکیل ائتلاف به سران احزاب و شخص نتانیاهو عرضه خواهد شد.

همچنین بر اساس گزارش پایگاه صهیونیستی «i24 news» بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه با موشه کحلون رئیس حزب کولانو دیدار کرد، ولی مسائل مربوط به ائتلاف دولتی آتی را بررسی نکرد و این نشست بر موضوع بحران مالی تشکیلات خودگردان متمرکز بود.

این رسانه افزود بر اساس ارزیابی‌ها، نتانیاهو و کحلون، در نشست قبلی خود مسائل اقتصادی را بررسی کردند، اما این بار در نشست روز گذشته بر مسائل سیاسی به ویژه متحد شدن دو حزب(لیکود و کولانو) و پیوستن کحلون به صفوف حزب لیکود متمرکز بودند.

اختلافات در سطوح نظامی رژیم صهیونیستی

خبر دیگر اینکه افسران بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی از تصمیم آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم در تعیین یکی از همکاران سابقش به عنوان سخنگوی ارتش اسرائیل انتقاد کردند.

روزنامه عبری یسرائیل هیوم نوشت کوخاوی گیل میسینج را به عنوان سخنگوی ارتش به جای رونین مانلیس منصوب خواهد کرد، میسینج پیشتر به عنوان سخنگوی کوخاوی در لشگر اسرائیل که در نزدیکی غزه متمرکز بود، عمل می‌کرد و از آن زمان به عنوان یکی از افراد نزدیک به کوخاوی و خانواده‌اش باقی مانده است.

این رسانه افزود میسینج به عنوان یک سخنگوی سیاسی در حزب کادیما به همراه لیونی(وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی) و در سال‌های اخیر به عنوان سخنگوی بازرگانان فعالیت کرده بود، کوخاوی درجه سرهنگی به وی اعطا خواهد کرد.

بر اساس گزارش این رسانه،‌افسران بلندپایه ارتش اسرائیل معتقدند که میسینج فاقد تجربه رهبری است و آشنایی وی با ارتش به درجات متوسط محدود است.

از سوی دیگر یک وکیل صهیونیست به نام ایتمار بن جفیر از رژیم صهیونیستی خواست تشکیلات خودگردان را سرنگون کند. بر اساس گزارش کانال هفتم تلویزیون عبری رژیم صهیونیستی، این وکیل صهیونیست در واکنش به گزارش شامگاه یکشنبه این شبکه مبنی بر نگرانی اسرائیل از وضعیت اقتصادی دشوار تشکیلات خودگردان گفت دولت اسرائیل برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان و شعله‌ور کردن تروریسم فلسطینی تلاش می‌کند در حالی که باید تشکیلات خودگردان را درهم بکوبد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بُعد تازه‌ای از اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۳۰ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنند.

این گروه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام و سرپیچی خود از دستورات فرماندهان صهیونیست را ناتوانی خود برای جنگ بیش‌تر عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد: کابینه نتانیاهو باید میان بازگرداندن اسیران، و بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تاکید کرد: بازگرداندن اسیرانی که کابینه در هفتم اکتبر در حقشان کوتاهی کرد با وجود اهمیت موضوع جنگ ما علیه حماس، از ورود به رفح مهم‌تر است.

گانتز همچنین بیان کرد: این کابینه اگر توافقی را که اسیران را بازگردانَد و از حمایت سرویس‌های امنیتی برخوردار باشد رد کند مستحق تداوم نخواهد بود.

این در حالی است که «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

کد خبر 6091396

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم