Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها خواست به افزایش سطح اعتماد مردم به مسئولان تلاش بیشتری کنند زیرا هیچ چیز به اندازه بی اعتمادی بین مردم و مسئولان به کشور آسیب نمی زند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه با اشاره به شرایط سخت حاکم بر کشور، افزود: باوجود تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان امروز نیاز جدی به وفاق، همدلی و افزایش اعتماد بین مردم و مسئولان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه امسال شاهد وقوع سیل در 25 استان کشور بودیم، گفت: این بلای طبیعی نیز کشور را با مشکلاتی مواجه کرده اما می توانیم با همدلی، اتحاد و همکاری و هم افزایی بیشتر بر مشکلات غلبه کنیم.
جمالی نژاد با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان هالی محلی، گفت: شوراها در ایجاد نزدیکی هرچه بیشتر مردم با حاکمیت، دولت و مسئولان نقش بسیار موثر و تاثیرگذاری دارند و انتظار داریم به این نقش خود بیشتر توجه کنند.
او بر افزایش سطح انسجام، اتحاد و همدلی بین اقوام و مذاهب در کشور تاکید کرد و گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا از این شرایط سخت به سلامت عبور کنیم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه سخنان خود از شوراهای اسلامی به عنوان اولین خاکریز مطالبات مردم دانست و گفت: مردم در شهرها و روستاها دسترسی به مسئولان برای مطرح کردن مشکلات خود ندارند و از اعضای شوراها انتظار داریم این مطالبات و خواسته ها را به مسئولان انتقال دهند.
جمالی نژاد با بیان اینکه به مشکلات مردم، شوراها و شهرداری ها واقف هستیم، افزود: وزارت کشور در راستای رفع مشکلات در زمینه های بودجه، ماشین الات، تجهیزات و سایر موارد تلاش می کند.
وی در ادامه به تلاش وزارت کشور برای تامین اعتبارات مورد نیاز شهرداری ها و دهیاری ها اشاره کرد و گفت: امسال از محل تبصره 2 ماده 32 بیش از چهار هزار میلیارد تومان که رقم قابل توجهی است برای تقویت بنیه مالی دهیاری ها و شهرداری ها در کشور اختصاص یافته و در ردیف بودجه ای کشور گنجانده شده است.
وی همچنین توضیح داد که امسال یک هزار میلیارد تومان نیز برای سامناندهی پسماند در نظر گرفته شده است.
جمالی نژاد در مورد اختصاص سهمیه قیر به شهرداری ها نیز گفت: باوجود مشکلات فراوان، این سهمیه را امسال از 13 درصد به 17 درصد افزایش دادیم که امیدواریم بتوانیم بخشی از نیازهای شهرداری ها را تامین نماییم.
او به ظرفیت بالای مجموعه شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون 6 هزار و 700 عضو شورای اسلامی شهر و 119 هزار عضو شورای اسلامی روستا در کشور داریم که ظرفیت بالایی است.
جمالی نژاد با اشاره به رشادت های مردم کرمانشاه و صبوری آنها در سال های جنگ و بعد از آن و همچنین در زلزله و سیل اخیر، گفت: ما در وزارت کشور به صورت ویژه استان کرمانشاه را مورد حمایت قرار می دهیم.
وی به بازگشایی مرز خسروی به عنوان یکی از مطالبات مردم استان اشاره کرد و افزود: وزیر کشور به صورت جدی پیگیر بازگشایی این مرز است و امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی این مرز باشیم.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود، جذب سرمایه گذار را یکی از راهکارهای مهم برای توسعه شهرها دانست و از اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران خواست به دنبال جذب سرمایه گذار باشند.
جمالی نژاد همچنین تاکید کرد که باید ظرفیت ها و پتانسیل های شهرها و روستاهای کشور از سوی شوراها، دهیاری ها و شهرداری ها به خوبی معرفی شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت بیش از پنج هزار عضو شورای اسلامی شهر و روستا دارد.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراهاي اسلامي اعتماد معاون وزير كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت

معاون وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کارهای استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

 شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

دستگیری کلاهبردار 10 میلیاری با 18 شاکی در ورامین + فیلم

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق 4 راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرزها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از 99 درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

انتهای پیام/

 

  

دیگر خبرها

  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟