Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@08:32:41 GMT

ساخت فیلم مستند «پهلوان برمی گردد» در خوزستان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۰۵۶۰

ساخت فیلم مستند «پهلوان برمی گردد» در خوزستان

فیلم مستند «پهلوان برمی گردد» با موضوع زندگی نامه عبدالرضا حیاتی هنرمند پیشکسوت خوزستان، به همت حوزه هنری استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، فیلم مستند «پهلوان برمی گردد»، با موضوع زندگی نامه عبدالرضا حیاتی هنرمند پیشکسوت خوزستان، به همت حوزه هنری خوزستان و نویسندگی و کارگردانی علی حیاتی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی حیاتی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، هدف از ساخت این مستند را معرفی عبدالرضا حیاتی که شخصیتی تاثیرگذار در سطح استان است و به تصویر کشیدن زوایای پنهان این هنرمند پیشکوست عرصه های مختلف هنری دانست.

 

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خوزستان، اظهار کرد: در این مستند با افراد مختلفی که با عبدالرضا حیاتی در ارتباط بودند صحبت شده ولی به شکل گفتگو و مصاحبه های مرسوم نیست.

 

وی اضافه کرد: کاظم پوره، علی لیموناتی، محمد جمال پور، سهراب کاکاوند، عبدالرحیم حیاتی، صادق آهنگران، علی ادهمی، احمد مکاری و مرتضی مطوری از جمله کسانی هستند که در این مستند در باره عبدالرضا حیاتی صحبت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه نکته جالب دراین فیلم مستند بلند این است که خود عبدالرضا حیاتی در این فیلم حضور ندارد، افزود: عبدالرضا حیاتی شخصیتی چند بُعدی است که در حوزه های مختلف  هنری همچون نمایش، بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، فیلم و سینما، نوحه خوانی، شعر، طراحی، نقاشی، خطاطی و جنگ فعالیت های بیشماری داشته و نقش تاثیرگذاری در استان دارد.

 

کارگردان فیلم مستند «پهلوان برمی گردد»، عنوان کرد: فیلم برداری این مستند در هشت جلسه انجام شد و در حال حاضر وارد فاز پس از تولید شدیم و مونتاژ و صداگذاری و سایر مراحل فنی آن در حال انجام است و تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

 

لازم به ذکر است، نویسنده، کارگردان، طراح و تدوین گر عوامل فیلم مستند بلند «پهلوان برمی گردد» را علی حیاتی برعهده دارد و سایر عوامل آن فیلمبردار ضیاء حاتمی، صدابردار بهشاد مطیعی، مدیرتولید رضا حیاتی هستند و حوزه هنری خوزستان نیز تهیه کننده این مستند است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران قم استان بوشهر اردبیل خبرگزاری شبستان عربستان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قرن سنندج در قاب تصویر

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاهی عکس‌های قدیمی شهر سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» برپا می‌شود.

اسعد فرهادی ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره مندی از تمام هنرها علی الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • بررسی بحران بورس در «ناامیدی سم است»/ ساخت مجموعه مستندی درباره صنعت خودرو در ایران