Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:27:57 GMT

توزیع بسته غذایی به سیل زدگان بازگشته به منزل خود آغازشد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۰۷۵۱

توزیع بسته غذایی به سیل زدگان بازگشته به منزل خود آغازشد

اهواز - ایرنا - رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: کار توزیع بسته های غذایی یک ماهه به خانوارهای شهری و روستایی خوزستان که با فروکش کردن سیلاب به خانه و کاشانه خود بازگشته اند از روز دوشنبه شروع شد.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مانا افزود: این بسته های غذایی که شامل حبوبات ، روغن ، مرغ ، قند و شکر ، رب گوجه ، برنج و مواد شوینده و بهداشتی است توسط موکب های اوقاف و امور خیریه خوزستان، شهدای مدافع حرم نیروی انتظامی و موکب مردمی بانک رسالت خوزستان به صورت کامل با کمک های مردمی و خیران توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: روزانه 18هزار وعده غذایی گرم بین سیل زدگان ساکن در 32 اردوگاه اضطراری در استان خوزستان توسط مواکب مردمی توزیع می شود.
رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان افزود: حدود چهار هزار و 200نفر از ساکنان سیل زده در اردوگاه های اضطراری اسکان دارند که این تعداد با فروکش کردن سیلاب و روند بازگشت سیل زدگان به خانه و کاشانه خود رو به کاهش است.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به سیل زدگان خوزستان تا هر زمان که نیاز باشد ادامه می یابد گفت:مواکب مردمی بر اساس ماموریت یک ماهه تا 17اردیبهشت در مناطق سیل زده خوزستان حضور خواهند داشت و در صورت درخواست ستاد مدیریت بحران خوزستان و مسئولان ارشد استان امکان تمدید ماموریت وجود دارد.
به گزارش ایرنا همزمان با بروز سیلاب در سه استان خوزستان ، لرستان و گلستان ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه مواکب اربعین حسینی را برای کمک رسانی به مردم سیل زده فرا خواندند.
در پی این فراخوان 90موکب خوزستانی و 80 موکب از سایر استان های کشور هستند به صورت داوطلب و در پی فراخوان عمومی برای کمک رسانی به مردم سیل زده در خوزستان با تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مناطق درگیر سیلاب ، اردوگاه های اسکان اضطراری ، پادگان ها و یادمان های دفاع مقدس در 90 نقطه مشغول خدمت رسانی شدند.
مواکب مردمی از استان های فارس، مرکزی ، کهگیلویه و بویراحمد ، چهار محال و بختیاری، یزد ، تهران ، خراسان رضوی ، هرمزگان ، همدان ، بوشهر ، اصفهان ، زنجان ، آذربایجان غربی ، البرز و سمنان در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده در مناطق روستایی شوش ، شوشتر (شعیبیه) ، دشت آزادگان ، حمیدیه ، الهایی ، هویزه و بستان عزیمت کردند.
در روزهای آغازین سیل خوزستان، روزانه حدود 300 هزار وعده غذایی گرم با استفاده از کمک های مردمی و خیران نیک اندیش پس از پخت و آماده سازی ، بین سیل زدگان خوزستانی توزیع شد ولی رفته رفته با بازگشت تدریجی مردم به خانه و کاشانه خود ، سطح خدمت رسانی مواکب به فراخور نیازها کاهش یافت.
سیلاب فروردین امسال که با طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه شکل گرفت 12شهرستان خوزستان را درگیر کرد و زندگی 400هزار نفر را در استان با خطر سیلاب رو به رو کرد.
حجم خسارات وارده این سیلاب ویرانگر در خوزستان ، بیش از 125هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
6065/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 سيل خوزستان توزيع غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان