Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست آموزشی، توجیهی و هماهنگی مسئولان امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با حضور قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

امیرعلی نعمت‌اللهی قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: قبل از اینکه من به آموزش و پرورش بیایم در کمیسیون مستندسازی دولت، مباحث حقوقی را دنبال می‌کردم و براساس سیاست‌های خاص مسائل جلو می‌رفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی و ثبت بخش عمده‌ای از املاک دولت مربوط به آموزش و پرورش

وی ادامه داد: در حوزه املاک مواردی که سیاست دولت و آموزش و پرورش است مستندسازی و مولدسازی املاک است. چقدر در دولت ملک داریم و ارزش هر ملک چقدر است؟ در اوایل دولت تدبیر و امید این سوالی بود که پاسخ مشخصی دریافت نمی‌شد بنابراین سامانه سادا و سمینار مستندسازی و مولدسازی املاک دولت تشکیل شد و هنوز هم استمرار دارد. توانستیم بخش عمده و مشخصی از املاک دولت که بخشی از آن مربوط به آموزش و پرورش است را شناسایی و در سامانه ثبت کنیم.

نعمت‌الهی افزود: موضوع املاک هم به لحاظ اینکه در اقتصاد تحرک ایجاد می‌کند و هم می‌تواند موجب دغدغه و نگرانی باشد که بستگی به نوع تصمیم‌گیری و نظارت دارد، اهمیت دارد.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون در آموزش و پرورش ضمن توجه و تاکید به تاملات گذشته باید به منافع و مسایل آموزش و پرورش توجه کنیم. این که از املاک و دارایی دفاع کنیم و اجازه ندهیم مورد بی‌مهری قرار گیرد، مهم است.

در وزارت آموزش و پرورش ۹۵هزار و ۷۵۸ملک شناسایی شده داریم

وی ادامه داد: اکنون در وزارت آموزش و پرورش ۹۵هزار و ۷۵۸ملک شناسایی شده داریم. ظرفیتی که قانون‌گذار برای وزارت آموزش و پرورش قائل شده شاید در دیگر دستگاه‌ها نباشد. توجه به آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است ظرفیت‌هایی داریم که استفاده از آنان تحرک را ایجاد می‌کند.

نعمت‌الهی افزود: امروزه باید براساس سیاست وزیر، وزارت آموزش و پرورش و برنامه‌های دفتر حقوقی، موضوع را به استان‌ها تفویض اختیار کنیم تا بتوانیم تا پایان سال در حوزه املاک برای اولین‌بار در حوزه تاریخ تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش موضوعات را حل و فصل کنیم.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: خواهش می‌کنم به حقوق اشخاص، منشور حقوق شهروندی رئیس جمهوری، قواعد فقهی و تاکیدات امام و رهبری توجه داشته باشیم. خواهش می‌کنم به مولدسازی املاک آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود توجه شود.

باید به موضوع برون‌سپاری توجه ویژه‌ای شود

نعمت‌الهی بر ضرورت تعامل موثر و ممتاز با مراجع قضایی، اداری و شبه قضایی تاکید کرد و درباره ظرفیت برون‌سپاری گفت: به موضوع برون‌سپاری باید توجه ویژه‌ای شود همچنین شورای حقوقی را در استان‌ها و مناطق برای تعامل بیشتر تشکیل دهیم.

قائم‌مقام وزیرآموزش و پرورش در ادامه بر ارتباط و تعامل با دستگاه‌های نظارتی تاکید کرد و افزود: با هماهنگی مدیران کل استان‌ها باید تعامل با دستگاه‌های نظارتی وجود داشته باشد تا کار‌ها به‌خوبی انجام شود.

وی افزود: به تقویت جایگاه و دفاتر حقوقی توجه خواهیم داشت و به نقش دفاتر حقوقی به صورت ویژه توجه می‌کنیم.

نعمت‌الهی ادامه داد: ما امسال به مناسبت هفته معلم در روز ۴شنبه به دیدار مقام معظم رهبری خواهیم رفت و ظهر این روز به دیدار سیدحسن خمینی می‌رویم، شنبه نیز خدمت رئیس‌جمهور هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است

حجت‌الاسلام صادقی در خطبه اول نماز جمعه جازموریان ضمن توصیه به تقوی در ادامه سلسه مباحث سبک زندگی اسلامی گفت: آثار احترام به والدین و پیامد‌های بی احترامی در زندگی انسان اثر وضعی دارد در روایتی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله آمده است:(کسى که تضمین کند نیکوکارى و خدمت به پدر و مادر و صله رحم را انجام دهد، من براى او چند چیز را تضمین مى کنم: یکى مال، ثروت و مکنت زیاد؛ دوم عمر طولانى و سوم محبوبیت در میان اقوام و خویشان است.

حجت‌الاسلام صادقی در خطبه دوم ضمن توصیه مجدد به تقوی و تسلیت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام بیان داشت : همانطورکه قبلاً اشاره شد، امام صادق علیه السلام در روایت شاخص و مهمی، در موضوع اقتصاد چنین هشدار می‌فرمایند: گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.

وی در ادامه به بیان هشدار دوم امام صادق پرداخت و تصریح کرد:دومین هشدار اقتصادی امام صادق (ع) درباره موضوع احتکار است. ایشان می‌فرمایند: «مایه بیزارى و نارضایتی این است که خوراکى احتکار شود و مردم در وضعیت کمبود ارزاق رها شوند.

وقتی در موضوع احتکار به روایات نگاه می‌کنیم، می‌بینیم برای این کُنش ضدارزشی و ناهنجار اقتصادی پیامد‌ها و عواقب بسیار ناگواری بیان شده است.

خطیب جمعه جازموریان در پایان این مطلب ضمن بیان توصیه‌ای از امیرمؤمنان به بیان وظیفه‌ی مسولان در قبال گرانی‌های این ایام پرداخت:* امیرمؤمنان (ع) در نامه مبارکشان به جناب مالک اشتر مرقوم فرمودند: بخاطر داشته باش که بسیارى از بازرگانان مردمى تنگ‌نظر و سخت بخیل هستند و احتکار مى‌کنند و به میل خود براى کالا‌ها قیمت مى‌گذارند و با این کار، به مردم زیان مى‌رسانند و براى والیان هم مایه ننگ و عیب هستند. پس از احتکار باز دار؛ که رسول خدا (ص) آن را منع فرمود؛ و باید خرید و فروش آسان و بر موازین عدل باشد، با قمیت‌هایى که نه به فروشنده زیان رسانَد و نه به خریدار. پس از آن که احتکار را ممنوع کردى، اگر کسى باز به احتکار روى آورْد، مجازاتش کن.

وی بیان داشت: الان مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است، شاید کمتر توجه کرده باشیم که طوفان الاقصی توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت و به تغییر و تعویق انداخت.

اکنون و با این تجربه موفق، قوای سه گانه و همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، طوفان‌الاقصی و الوعدالصادق اقتصادی را ایجاد کنند. وعده صادق نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می‌شود بلکه به ثبات بازار کمک می‌کند و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی ایجاد‌شده، سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق می‌کند.

امام جمعه جازموریان در ادامه با توجه به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری اذعان داشتند:که آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست بلکه ایجادکننده نیروی انسانی همه مراکز کشور است.

آموزش و پرورش یک دستگاهی در ردیف دستگاه‌های دیگر کشور نیست. سایر دستگاه‌ها به کار گیرنده‌ی نیروی انسانی‌اند، آموزش و پرورش ایجادکننده‌ی نیروی انسانی است. وی گفت:هویت منابع انسانی در آموزش و پرورش شکل میگیرد معلم وقتی که در میدان حضور فعال دارد درواقع دارد هویت‌سازی میکند.

 وی افزود:در کشور ما مثل همه جای دیگر امنیت‌مان، پیشرفت‌مان، سلامت‌مان، رفاه‌مان، علم‌مان، تحقیقات‌مان، همه‌ی ارزش‌های انسانی و اسلامی‌مان احتیاج دارند به نیروی انسانی. این منابع انسانی را آموزش و پرورش درست میکند پس درباره‌ی آموزش و پرورش خیلی باید صحبت کرد. 

امام جمعه جازموریان در ادامه بیان داشتند که امروز در حوزه آموزش وپرورش باید چند نکته مد نظر باشد که سیستم آموزش و پرورش باید اولویت باشد: ۱:نقش معلم در سیستم آموزش و پرورش باید نقش تسهیل گر و کمک کننده باشد و به صورت گام به گام ارائه شود چرا در سیستم حال حاضر راهبرد مورد نیاز برای حل مساله در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد و فرصت تفکر برای یافتن راه حل از دانش آموز گرفته می‌شود.۲:ارزش دهی و هویتی بخشی به جایگاه شریف معلمی است همانطور که در نگاه پیامبر اسلام همچنین مساله‌ای اهمیت خاصی داشت.

خطیب جمعه جازموریان در پایان با توجه به تحولات این ایام جهان خصوصا دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تاکید کردند:حوادث این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات وهشتناک صه

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • اساس پیشرفت هر کشور توجه به آموزش و پرورش است
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه