Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:59:54 GMT

سال های طلایی نشر آموزشی موسیقی سپری شده است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۱۳۶۴

سال های طلایی نشر آموزشی موسیقی سپری شده است

یک آهنگساز با بیان این که در حوزه نشر آموزشی موسیقی در ایران فرصت ارزشمندی داریم، گفت: در این سال ها دوران نسبتا طلایی سپری شده و برای همه سازها انواع متد آموزشی تدوین و منتشر شده است.

«پیروز ارجمند»، در پاسخ به این سئوال که وضعیت کتاب های آموزشی در حوزه موسیقی چگونه است آیا این منابع به روز هستند ؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان توضیح داد: ما در موسیقی سه طیف نویسنده داریم که در حوزه آموزش قلم می زنند؛ یک بخش کسانی هستند که متدهای آموزشی می نویسند این متدهای آموزشی عموما برای سازهای  تخصصی و آواز است که اینها معمولا آن بخشی جنبه علمی و یا حتی جنبه فراگیر دارد و قابل تامل است که توسط اساتید با تجربه نوشته شده باشد مثل دوره های آموزش تار و سه تار استاد علیزاده یا دوره های که از قبل استاد پایور نوشته بودند که اینها قابل استناد و اعتماد هستند چون توسط اساتید نوشته شدند بخشی هم کسانی هستند که مدرسان تازه کاری هستند که در برخی آموزشگاه ها تدریس می کنند و معمولا سابقه زیادی ندارند و برای ادامه کارشان نیاز دارند کاری را بنویسند که بتوانند هنرجویانشان را نگه دارند که این آثار فاقد ارزش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش پداگوژی یا تعلیم و تربیت ما کتاب های محدودی در حوزه آموزش موسیقی داریم چون رشته دانشگاهی در ایران نیست و خیلی در این حوزه کسی مطالعاتی انجام نداده است  و هر آنچه هست بر اساس نگاه تجربی است.

 

این موسیقی‌شناس قومی و آهنگساز  با اشاره به کار علمی و حرفه ای در برخی از نشرهای موسیقی اظهار کرد:  ما محدود ناشرانی داریم که یک هیات انتخاب دارند مثل انتشارات ماهور؛ وقتی کاری را می خواهند منتشر کنند از چند فیلتر می گذرند تا منتشر شود یعنی هر کاری را منتشر نمی کنند که این خیلی ارزشمند است و ماخودمان اثری را که انتشارات ماهور منتشر می کند با اطمینان خریداری می کنیم  آنجا ترکیب هیات  علمی متشکل از آقایان دکتر ساسان فاطمی و یاسینی دارند برخی از ترجمه های آنها به حدی خوب هستند که به چاپ بیستم تا سی ام می رسند.

 

این موسیقی‌شناس قومی و آهنگساز افزود: کتاب «درک و دریافت موسیقی»  کتابی که800 صفحه ای است و موضوع اش موسیقی ایرانی هم نیست به چاپ چندم می رسد این کتاب ترجمه آقای یاسینی و از بهترین کتاب های مرجع فراگیر عام و دانشگاهی است به دلیل اینکه ترجمه خیلی خوبی دارد، اینکه چرا ترجمه خوبی دارد به اشراف خود نویسنده به موضوع  و از طرفی احاطه فرد به زبان مبداء برمی گردد.

 

دکتر پیروز ارجمند با بیان اینکه در ایران ناشران خوبی داریم که کتاب های خوبی منتشر می کنند؛ گفت: خوشبختانه بازار خودش انتخاب را هوشمندانه انجام می دهد و بسیاری از کتاب ها یکبار به صورت محدود چاپ می شوند و استقبالی هم از آنها نمی شود، در مجموع ما در بخش نشر کتاب آموزشی فرصت خوبی در ایران داریم و می شود گفت در این سال ها دوران نسبتا طلایی طی شده است  برای همه سازهایی که در ایران داریم  انواع متد آموزشی نوشته شده است و وارد چرخه جدیدی  از آموزش شدیم که ارزشمند و قابل تامل است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران استان بوشهر شبستان عربستان اردبیل قم خبرگزاری سازهای ایرانی نوشتن دوران طلایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۱۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از تنیسور ملی پوش طلایی در سمنان

سوگند علیشاهی تنیسور ملی پوش نوجوان با مربی گری آذر شهریاری همراه با لاوین حکیمی و شایلین ظفریکایی با هدایت هنگامه عزیزی موفق شدند با پیروزی بر تیم‌های اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا از سوم تا هشتم اردیبهشت به میزبانی اردن برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • استقبال از تنیسور ملی پوش طلایی در سمنان
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد