Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:04:33 GMT

اجرای مانور سمپاشی مزارع گندم در آمل

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۱۴۲۵

اجرای مانور سمپاشی مزارع گندم در آمل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: اجرای مانور سمپاشی آفات و بیماری مزاری گندم در منطقه اسکومحله برگزار شد.   وی افزود: شهرستان آمل دارای ۷۰ هکتار سطح زیر کشت کندم را به خود اختصاص داده است   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: اجرای پدافند غیر‌عامل یعنی هرگونه رویداد یا اتفاق زیستی که به‌صورت طبیعی یا غیر‌طبیعی، توانایی تضعیف یا از بین بردن سرمایه انسانی و یا اختلال در اقتصاد کشور و جامعه را از طریق تخریب منابع و نابودی گیاهان و محصول زیستی امحاء کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اسلامی ادامه داد:بهترین زمان برای مبارزه با بیماری‌های قارچی زمانی است که مزارع گندم بین ۵۰ تا ۷۵ درصد وارد مرحله خوشه دهی شده باشند و یا گلدهی از مرکز خوشه‌ها آغاز شده باشد.   انتهای پیام/آ   مانور سمپاشی مزارع گندم در آمل اجرا شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  مسروری فر گفت: پیرو تفاهم نامه منعقده و محول شدن وظیفه نظارت و بازرسی بر مراکز تولید، تامین و بسته بندی اقلام مصرفی خانوار به جهادکشاورزی در اولین روز شروع اجرای این طرح، از یک واحد تولیدی آرد بازدید شد.     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به تاکیدات میرمحمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه صنایع پاک در شهرستان بیان کرد در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از یک واحد تولیدی آرد در میبد هستیم.    وی افزود: گندمکاران استان یزد بخصوص شهرستان میبد در سال زراعی جاری با توجه به طراحی و اجرای سیلو‌های کارخانه آرد دیگر نگرانی بابت تحویل گندم خود نخواهند داشت.      مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در پایان خاطرنشان کرد از ویژگی‌های این کارخانه قابلیت ذخیره سازی ۱۵ هزار تنی، تولید روزانه ۱۵۰تن آرد (پنج نوع آرد) و آزمایشگاه مرجع سلامت غذا و دارو برای کنترل و تولید محصول سالم واستاندارد است.   لازم بذکراست کلیه مراحل صدور مجوز تأسیس، پروانه بهره برداری این واحد تولیدی آرد پرداخت تسهیلات توسط جهادکشاورزی صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت