Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@22:30:07 GMT

پرتره‌ای از زندگی یک معلم قدیمی در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۱۸۵۵

پرتره‌ای از زندگی یک معلم قدیمی در تلویزیون

مستند «زنبق‌های پدر» به کارگردانی نفیسه توتونی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بیستمین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «زنبق‌های پدر» به کارگردانی نفیسه توتونی از شبکه مستند پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قسمت از برنامه به اضافه مستند، به مناسبت روز معلم و گرامیداشت از آنان به روی آنتن خواهد رفت.
در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر علیرضا عصاره، دانشیار و مدیر گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید رجایی و نفیسه توتونی، کارگردان مستند «زنبق‌های پدر» مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع تغییرات ساختاری در سیستم آموزشی کشور و نقش تکنولوژی آموزشی در بهبود کیفیت تعلیم و تربیت صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.
مستند «زنبق‌های پدر»، پرتره‌ای از زندگی حرفه‌ای و یک عمر تلاش بی‌وقفه دکتر داریوش نوروزی، از اساتید برجسته و بنیان‌گذاران رشته تکنولوژی آموزشی در ایران است. این مستند، علاوه بر آن‌که به شناسایی این رشته نوپا می‌پردازد، سعی دارد ویژگی‌های انسانی معلمی که عاشقانه و با تمام وجود برای تعلیم و تربیت کوشیده است را به تصویر بکشد و از این منظر، پاسداشتی بر زحمات تمام معلمین کشور داشته باشد.
دکتر داریوش نوروزی را باید پدر علم تکنولوژی آموزشی در ایران دانست که بسیاری از دستاوردهای آموزشی در کشور مرهون زحمات او است. در بخش‌هایی از مستند «زنبق‌های پدر»، او به زادگاه خود سفر می‌کند و بعد از 50 سال خانه محل تولد خود را پیدا می‌کند. هم‌چنین به روستای پاکل، اولین جایی که او به عنوان معلم خدمت کرده است می‌رود و با اولین دانش‌آموزان خود دیدار می‌کند و در نهایت زندگی عاشقانه‌اش در کنار همسر، فرزندان و نوه‌ها به تصویر کشیده می‌شود.
مستند 60 دقیقه‌ای «زنبق‌های پدر» که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نفیسه توتونی ساخته شده است، برای اولین بار در برنامه «به اضافه مستند» و به مناسبت روز معلم رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه 10 اردیبهشت ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 11 اردیبهشت ساعت 9 و جمعه 13 اردیبهشت ماه ساعت 13:30 است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت 20:30 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مستند شبکه مستند برنامه به اضافه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه تلویزیونی «امتداد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولید و پس‌تولید آماده پخش شده است و به زودی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. 

این برنامه گفتگومحور به سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفتگو با مهمانان بپردازد. 

هدف کلی از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.» 

برنامه تلویزیونی «امتداد» به میزبانی رامین پورمند در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای و در مرکز سیمرغ تولید شده است و به زودی مهمان مخاطبان خود در شبکه چهار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲