Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در نشست مطبوعاتی امروز برگزارکنندگان این دوره از مسابقه که با حضور عباس رضوی، مدیر گروه معارف شبکه الکوثر، حیدر جاودان، تهیه کننده برنامه و احمد نجف مجری  «ان للمتقین مقازا» در محل شبکه الکوثر برگزار شد، اصحاب رسانه در جریان تولید و پخش این برنامه و ابعاد تاثیرگذاری و استقبال از برنامه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سید عباس رضوی، مدیر گروه معارف شبکه الکوثر، 96 قاری برتر از کشورهای مختلف جهان در این برنامه زنده در چهار دوره شش روزه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. رضوی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما در برگزاری مسابقات مفازا، توجه بیشتر به قرآن‌کریم است، افزود: دشمنان اسلام چه پیش از انقلاب و چه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش می کردند که پیام قرآن به گوش عالمیان نرسد. آنها می‌خواهند میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند امّا این مسابقه ظرفیت دارد طیف وسیعی از مسلمانان را براساس توصیه های مقام معظم انقلاب گرد هم جمع کند.

 حیدر جاودان، تهیه کننده برنامه  «ان للمتقین مفازا» نیز بر اهمیت این برنامه  به عنوان بزرگترین و اولین مسابقه تلویزیونی قرآنی جهان اسلام، هدف از تداوم آن را ایجاد بستر مناسب فرهنگی و هنری میان جوامع اسلامی برشمرد.

وی در ادامه گفت: استقبال از مسابقات آنقدر زیاد است که تاکنون فقط از کشور مصر، حدود 50 قاری درخواست کردند تا در این مسابقات حضور یابند. بسیاری از قاریان و داوران مطرح جهان که در میادین بین المللی قضاوت می‌کنند، از طریق همین مسابقه فعالیت خود را آغاز کردند.

جاودان افزود: بنا بر اعلام رسمی ستاد عالی مسابقات قرآن، مسابقات مفازا دومین رتبه را پس از مسابقات بین‌المللی اوقاف کسب کرده است و قاریان سرشناسی همچون عبدالفتاح طاروطی، ابوالعینین شعیشع و غیره در این مسابقات حضور داشته‌اند.

احمد نجف مجری و نویسنده برنامه مسابقات مفازا ازدیگر حاضرین در این نشست گفت: زمانی که این افتخار توسط شبکه الکوثر به وقوع پیوست، هیچ گونه مسابقات بین المللی در شبکه‌های تلویزیونی جهان اسلام وجود نداشت.

وی ایجاد بستری برای وحدت اسلامی را از نکات بارز این مسابقات عنوان کرد و افزود: تعدد حضور داوران خارج ازمرزهای جمهوری اسلامی ایران نشانگر وحدت و اعتدال به وجود آمده در این برنامه است. تعداد زیادی از افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند از مفاخر جهان اسلام هستند.

گفتنی است پس از فراخوان عمومی، نام نویسی این رقابت ها مدتی پیش از طریق وبسایت شبکه الکوثر آغاز شد و در مرحله مقدماتی از میان 250تلاوت صوتی تعداد 96 تلاوت برای حضور در این رقابت تلویزیونی به صورت تلفنی روی آنتن برنامه با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون جهان جهان اسلام قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم

حضور قاری نوجوان کشورمان و احسان یاسین، خواننده، در کشور تونس و اجرای قطعات به زبان عربی در دفاع از فلسطین با استقبال مردم این کشور مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی زنده در شبکه قرطاج تونس با یکی از مشهورترین مجریان تلویزیونی این کشور و با حضور محمود پاک‌نیت، بازیگر نقش حضرت یعقوب (ع)؛ مهوش صبرکن، بازیگر نقش کالی ماما ندیمه زلیخا در سریال یوسف (ع)؛ احسان یاسین، خواننده کشورمان؛ سید علی فیاضی، قاری قرآن نوجوان از اصفهان و نیز رایزن فرهنگی کشورمان در تونس در این برنامه قاری قرآن نوجوان به طور زنده قرآن کریم و احسان یاسین دو قطعه موسیقی اجرا کردند.

.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان کشورمان در مسابقات قرآن تونس یکی از برنامه‌های مهم در این ایام بود. در این مدت همچنین احسان یاسین خواننده جوان کشورمان، به دعوت کشور تونس عازم این کشور شده است.

همزمان با حضور قاری منتخب کشورمان در کشور تونس، هفته فرهنگی ایران با نمایش فیلم ملک سلیمان نبی و میزبانی از دو تن از بازیگران آن برگزار شده است.

 

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

 

احسان یاسین در این رویداد فرهنگی، با قطعات معنوی و موسیقایی در حمایت از آرمان فلسطین کنسرت اجرا کرد که با استقبال خوب حاضران مواجه شد. هفته فرهنگی ایران فرصتی دوباره برای آشنایی نخبگان فرهنگی دو کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون