Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-طرز تهیه کباب شیش طاووق / مواد لازم برای تهیه کباب شیش طاووق / نکات تهیه کباب شیش طاووق لبنانی / طرز تهیه کباب لبنانی / آسان ترین روش تهیه کباب لبنانی


مواد لازم برای تهیه کباب شیش طاووق:
سیر 4 تا 5 حبه
سس مایونز نصف پیمانه
آب لیمو 2 تا 3 قاشق غذاخوری
سس کچاب  کمی
روغن زیتون مقداری  
فلفل و نمک به میزان لازم
مرغ ( ترجیحاً سینه مرغ ) یک کیلو
فلفل دلمه ای سبز  چند تکه
پیاز  یک عدد متوسط
قارچ کوچک  چند عدد (اختیاری)

شیبش طاووق یه جوجه کباب ادویه دار و معروف لبنانی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذاهای لبنانی و مدیترانه ای یک شاخه بسیار پر تنوع از غذاهای عربی می باشند مهم ترین ویژگی این غذا ها مصرف ادویه جات زیاد است که معمولا به صورت رنگ های تند و مزه تند مشاهده می گردند که مورد پسند و مطلوب افراد تند مزاج می باشد و  کلمه شیش با سیخ هم ریشه است و در زبان های گوناگون استفاده آن دیده می شود این لغت به طور مثال در زبان روسی هم کاربرد دارد و در مورد کباب شیشلیک است
این کباب خوشمزه و ادویه دار مانند چیکن تیکای هندی می باشد . دستورهای متفاوتی برای این غذا موجود است و از این نظر که هر کسی ادویه مخصوص خود را به کار می برد و دستور یکپارچه و ثابتی ندارد دستور زیر هم به صورت سلیقه ای در اختیار شما قرار می گیرد.

طرز تهیه کباب شیش طاووق :
در ابتدای کار سیر را رنده کرده با مایونز ، آب لیمو ، فلفل و نمک ( برخی مقداری دارچین نیز اضافه می کنند) خوب مخلوط کنید . سپس مرغ را به قطعات دلخواه تکه کنید . بعد آن را با سس آماده شده آغشته کرده و در ظرفی پلاستیکی یا شیشه ای در بسته ، حداقل یه روز کامل در یخچال قرار دهید .
در مرحله بعد  فلفل دلمه ای و پیاز را به شکل مربع تکه کنید و وقتی تکه های مرغ را به سیخ می کشید قارچ ، فلفل و پیاز را در میان آنها قرار دهید .
 سیخ های مرغ را روی آتش ذغال قرار داده و به آرامی باد بزنید تا مرغ ها پخته شود ( مراقب باشید خشک نشود ) . وقتی کباب ها آماده شد در دیس بکشید .
 می توانید آن را همراه با 25 گرم کره ذوب کرده میل کنید . این کباب را در فر یا ماهیتابه هم می توان آماده کرد و برای اینکه خشک نشود حتما در اواخر طبخ کره ذوب شده را روی آن بریزید .

نکته های تهیه کباب شیش طاووق :
۱ـ این کباب را در فر یا ماهیتابه هم می توان مهیا نمود و برای اینکه خشک نگردد حتما در اواخر طبخ کره ذوب شده را روی آن بریزید .
۲- شیش طاووق به متد های مختلف طبخ می شود در صورتی که مایل نباشید از سس مایونز استفاده کنید می توانید آن را حذف کرده و به جای آن روغن زیتون یا کره اضافه و البته مقدار آب لیمو را هم کمی بیشتر کرد . برخی از ماست پرچرب نیز به جای مایونز استفاده می نمایند.
۳ـ میزان حداقل زمان خواباندن مرغ های تکه شده در در مایه آماده گردیده ۳ تا ۴ ساعت می باشد.
 
نکته دیگر این که می توانید سس دیگری مثل سسی که مرغها را در آن خواباندید تهیه نمایید و کباب را با آن میل نمایید ،در صورت تمایل می توانید پیاز ریز شده و ماست نیز اضافه گردانید. ( طرز تهیه کباب شیش طاووق )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش

اولین نشست خبری اصغر جهانگیر، به‌عنوان سخنگوی قوه قضاییه امروز، سه شنبه ( ۱۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش میزان، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: از ابتدا پرونده قضایی تشکیل شده بازپرس پرونده تحقیقات جامع و مفصلی انجام داد. بعضی افراد در این ارتباط از جمله صاحب اصلی چای بازداشت شد.

جهانگیر افزود: برخی با قرار‌های لازم آزاد شدند. پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدید کشف شد. تعدادی مهر مربوط به شرکت‌های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که لازم شد در این خصوص از متهمان تحقیقات به عمل آید.

دیگر خبرها

  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند