Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@03:49:31 GMT

◄ ضرورت تشکیل انجمن خبرگان حمل ونقل ریلی کشور

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۲۲۵۰

◄ ضرورت تشکیل انجمن خبرگان حمل ونقل ریلی کشور

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه آهن گفت: با تشکیل انجمن خبرگان حمل و نقل ریلی باید از تجربه ارزشمند کارکنان با سابقه صنعت حمل ونقل ریلی کشور در تمام حوزه های راه آهن استفاده کنیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، « سعید رسولی » در همایش ایمنی در راه آهن افزود: بازنشستگان و پیشکسوتان صنعت حمل ونقل ریلی کشور سرمایه های ارزشمندی هستند که باید از این ظرفیت به نحوه مناسبی برای توسعه بخش های مختلف حمل ونقل ریلی کشور استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: از قائم مقام مدیرعامل راه آهن می خواهم هر چه سریعتر زمینه تشکیل این انجمن را در کشور فراهم کنند تا از تجارب ارزشمند بازنشستگان شرکت راه آهن به خصوص در ارتقای ایمنی بیشتر در این حوزه بیش از پیش استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جان باختن سالیانه ۱۶ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی زیبنده نام بلند کشورمان نیست و اگر ارتقا ایمنی در حمل ونقل هدف ما باشد باید از این استراتژی های ۶ گانه به خوبی استفاده کنیم.

رسولی، هوشمند سازی حمل ونقل ، افزایش سهم ریل ، ارتقای سطح کیفی خدمات حمل ونقل همگانی ، ارتقای استانداردهای ایمنی در زیر ساخت های ناوگان حمل ونقل ، تمرکز بر نقش عوامل انسانی در سوانح حمل ونقل و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه و سیستماتیک در مدیریت ایمنی بخش حمل ونقل را ۶ هدف استراتژیک در ارتقای ایمنی در صنعت حمل ونقل دانست.

وی با بیان اینکه مولفه ایمنی از بدیهیات و بارزترین خصوصیت حمل و نقل ریلی است، گفت: ایمنی برند راه آهن و راه آهن کلید واژه توسعه پایدار کشور است و باید تلاش کنیم این شعار همواره در تمام بخش های مختلف راه آهن استفاده شود.

رسولی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه و با استفاده از تجارب و آسیب‌شناسی گذشته بتوانیم از سال آینده همایش ایمنی را در سطح بین المللی و با مشارکت تمام شرکت‌های حمل و نقل ریلی و صاحب نظران صنعت برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه خدا را بسیار شاکریم که سوانح و حوادث حمل و نقل ریلی در کشور بسیار اندک است، گفت: باید با استفاده از دانش و فرهنگ سازی و برگزاری آموزش های کاربردی مورد نیاز آثار دخالت عامل انسانی در حوادث و سوانح را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل راه‌آهن اظهارداشت: هوشمند سازی و استفاده از سامانه های هوشمند برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر در کشور به کارآمدی پایدار منجر خواهد شد که کاهش حوادث رانندگی و ارتقای سطح کیفی خدمات در حوزه بار و مسافر از نتایج مثبت آن است و در این راستا نقش نیروی انسانی متخصص بر کسی پوشیده نیست.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: هر چه در حوزه حمل و نقل ریلی سوانح و حوادث کاهش پیدا کند سرمایه‌گذاریها نیز در این بخش ارتقا پیدا خواهد کرد و نقش آموزش مستمر و کارآمد می‌تواند در رویکرد فعال و سیستماتیک در این بخش بسیار تاثیرگذار باشد.

رسولی در ادامه به جاری شدن سیل در برخی از استانها اشاره کرد و گفت: جاری شدن سیل در برخی از استان‌های کشور برای ما درس های خوبی را آموخت به طوری که این حادثه نشان داد که آسیب‌پذیری شبکه ریلی و پایداری آن بسیار کمتر از سایر شقوق حمل و نقل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: با وجود جاری شدن سیل در برخی از استان های کشور تمام دست اندرکاران شرکت راه‌آهن تلاش کردند با همکاری شرکت‌های ریلی برنامه سفرهای نوروزی به موقع انجام شود تا مردم در استفاده از قطارهای مسافری در این ایام مشکلی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پایان تاکید کرد: همه ما به اهمیت ایمنی در صنعت حمل ونقل ریلی کشور اعتقاد داریم و امیدواریم برگزاری این همایش به نتایج مثبت و عملی در صنعت حمل ونقل ریلی کشور منتج شود.

در پایان همایش ایمنی در راه آهن، با حضور اساتید، دانشجویان، کارشناسان و فعالان حمل و نقل ریلی میزگرد تخصصی مخاطرات طبیعی و ایمنی در راه آهن برگزار شد.

نقش عوامل انسانی در ارتقای ایمنی در حمل ونقل ریلی و نقش سامانه های مدیریت ایمنی در زیرساخت ها، ناوگان و رعایت استانداردها و مقررات در حوزه ایمنی ریلی از محورهای برگزاری این همایش در راه آهن است.

هوشمند سازی و استفاده از فناوریهای نوین در صنعت حمل ونقل ریلی ، پایش تحلیل و مستند سازی سوانح، مدیریت نظامند بحران ها، ایمنی در محیط کار و نحوه حمل کالاهای خطرناک از این محورهای همایش ایمنی در راه آهن است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سعید رسولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که متأسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور نموده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تأکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

کد خبر 6097908

دیگر خبرها

  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید