Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی سابق قوه‌قضاییه گفت: لایحه هنوز در دستور کار قرار دارد و از دستور کار خارج نشده است. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، ذبیح‌الله خدائیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون جدید معاونت حقوقی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت لایحه منع خشونت علیه زنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر کارگروهی برای این کار مشخص شده و بر روی بحث مجازات‌ها و مصادیق خشونت در حال کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امروز هم در جلسه مسئولان عالی قضایی این موضوع مطرح و بنا شد همان کارگروهی که رئیس سابق دستگاه قضا تشکیل داده بود روی متن پیش‌نویس کار کنند تا مجددا در دستور کار قرار گیرد.

این مقام قضایی افزود: اکنون ما در بحث مصادیق خشونت و مجازاتها متمرکز شده ایم و بسیاری از ابهامات آن برطرف شده است؛ اما مجددا تأکید شد که بر روی بحث مجازات‌ها و جرم انگاری‌ها یک مرور داشته باشیم لذا این لایحه هنوز در دستور کار قرار دارد و از دستور کار خارج نشده است.

انتظار معاون اول قوه‌قضاییه از دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادیواکنش رئیس قوه‌قضاییه به قتل طلبه همدانی: باید فضا را برای قانون‌گریزان ناامن کنیمواکنش معاون دادستان کل به پست توییتری مهناز افشار پیش از قتل طلبه همدانیمحسنی‌اژه‌ای: قوانین شفاف باشد، قانون‌گریزان نمی‌توانند سوء‌استفاده کنندمصادیق خشونت علیه زنان به اصلاحات نیاز داردمحسنی‌اژه‌ای: لایحه مقابله با خشونت علیه زنان نیاز به اصلاحات زیادی داردانتقاد معاون فرهنگی قوه‌قضائیه از لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان»

انتهای پیام/

 

R1332/P/S2,20/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

کد خبر 849315 برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • اعلام جزئیات جدید از لایحه حجاب و عفاف | اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟