Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دولت موزامبیک اعلام کرد تعداد کشته‌های گردباد کنت که پنجشنبه هفته گذشته رخ داد و باعث جاری شدن سیل شد، به ۳۸ نفر افزایش یافته است.

گردباد کنت پنجشنبه هفته گذشته در بخش‌های شمالی موزامبیک در جنوب آفریقا رخ داد. این گردباد حدود شش هفته پس از گردباد «آیدای» رخ داد که بیش از ۶۰۰ کشته برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات موزامبیک از مردم خواستند برای مقابله با آسیب ناشی از سیل‌های عظیم به بالای تپه‌ها پناه ببرند. به گفته مقامات، دست کم ۲۰۰ هزار نفر در معرض خطر جدی قرار دارند و تاکنون ۳۳۰۰ خانه در پی وقوع این گردباد آسیب دیده است.

دولت موزامبیک در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل ادامه بارش‌های شدید احتمال افزایش تعداد قربانیان هم وجود دارد. بارش شدید باران در موزامبیک پس از وقوع توفان و گردباد کنت همچنان ادامه دارد و مردم با سیلاب‌های بزرگی مواجه شده اند.

آژانس پاسخگویی به فاجعه سازمان ملل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد مبلغ ۱۳ میلیون دلار برای خرید مواد غذایی، لوازم بهداشتی و آب به موزامبیک اهدا خواهد کرد.

حدود شش هفته پیش هم گردباد سهمگین «آیدای» در موزامبیک رخ داد که تلفات جانی و مالی زیادی به دنبال داشت. دفتر همکاری‌های امور بشردوستانه سازمان ملل پیشتر اعلام کرد گردباد آیدای حدود ۸۵۰ هزار آواره برجای گذاشت. همچنین ۱۹ هزار و ۳۲۸ خانه هم در نتیجه آن تخریب شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث بین الملل حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای کرانه باختری از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۹۱ تن افزایش یافته است.

در همین رابطه، نیروهای رژیم اشغالگر ۲۰ فلسطینی ازجمله یک زن، کودکان و اسرای آزادشده را بازداشت کردند؛ بدین ترتیب شمار اسرای بازداشت شده از هفتم اکتبر به ۸۴۸۰ تن رسیده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه نیز ادامه دارد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در غزه شد که ۳۲ شهید و ۶۹ زخمی برجای گذاشت. تعداد قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ شهید و ۷۷ هزار و ۴۳۷ زخمی رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد