Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد مهام متخصص پوست و عضو انجمن طب زیبایی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره زرد زخم که از بیماری‌های پوستی حاد و میکروبی به حساب می‌آید، اظهار کرد: زخم زرد با ظهور تاول‌های قرمز در اطراف دهان و بینی شروع و معمولاً به وسیله انواع خاصی از باکتری ( باکتری‌های ایجاد کننده گلو درد، استرپتوکوکی و مخملک) ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بیماری انواع مختلفی دارد، علل و علائم ایجاد باعث بروز انواع مختلف است اما در حالت کلی این بیماری به سه دسته زرد زخم تاولی، زرد زخم غیر تاولی و اکتمیا تقسیم می‌شود.

مهام بیان کرد: زرد زخم غیر تاولی، که به آن زرد زخم مسری هم اطلاق می‌شود، شایع‌ترین نوع زرد زخم در کودکان است،  این نوع زرد زخم معمولاً با ظهور تاول‌های قرمزی در اطراف دهان و بینی شروع می‌شود. اگرچه تاول‌ها می‌ترکند، اما آثار قرمزی به جا می‌گذارند که ترشح دارند، این عارضه در برخی موارد می‌تواند با خارش همراه باشد اما دردناک نیست.

بیشتر بخوانید: زرد زخم، بیماری عفونی پوستی مسری در کودکان 

این متخصص پوست گفت: زرد زخم تاولی، نوع نادری است که بیشتر در میان کودکان زیر ۲ سال شایع است. تاول‌ها معمولاً ابتدا روی بالا تنه، دست‌ها و پا‌ها ظاهر می‌شوند. این تاول‌ها اوایل شفاف هستند، اما با گذشت زمان کدر می‌شوند و معمولا خارش دارند.

مهام افزود: دسته آخر این زخم؛ اکتیما، جدی‌ترین نوع زرد زخم است که در آن علاوه بر لایه بالایی پوست، لایه دوم پوست نیز تحت تأثیر قرار دارد، در این بیماری معمولاً تاول‌ها دردناک هستند و به زخم‌های باز و ناراحت کننده‌ای تبدیل می‌شوند.

وی اظهار کرد:  علل بروز این بیماری شامل  تماس پوست با پوست فردی که دچار زرد زخم است، دست زدن به وسایلی که یک فرد مبتلا به زرد زخم با آن‌ها در تماس بوده مانند حوله، رختخواب و اسباب‌بازی‌ها، آسیب‌دیدگی پوست، نیش حشرات، گاز گرفتگی توسط حیوانات است.

این متخصص پوست در ادامه  به عواملی که احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهند اشاره کرد و گفت: سن، شرایط محیط، آب و هوا، پارگی پوست و برخی ورزش‌ها در بروز زرد زخم موثر هستند، بیشتر کودکان بین۲ تا ۵ سال به زرد زخم دچار می‌شوند. چراکه سیستم ایمنی آن‌ها به طور کامل رشد نیافته است؛ همچنین این بیماری به راحتی در مدارس و مهدکودک‌ها به دیگران منتقل می‌شود و در تابستان شایع‌تر است؛ ورزش‌هایی که در آن پوست افراد با یکدیگر تماس پیدا می‌کند، مانند فوتبال، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد؛ باکتری عامل زرد زخم اغلب از طریق یک آسیب‌دیدگی کوچک در پوست، نیش حشرات وارد پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: ابتلای ۲۵ درصد کودکان به بیماری زرد زخم

وی در پایان افزود: رعایت و انجام برخی اقدامات بهداشتی مانند شستن مرتب دست‌ها، دوش گرفتن یا حمام مرتب، تمیز کردن و پوشاندن هرگونه آسیب‌دیدگی پوست به جلوگیری از بروز این بیماری کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اولین نتیجه و اثر سیگار بر روی پوست صورت، ایجاد چین و چروک‌های عمودی در اطراف دهان است. اگرچه با افزایش سن فرار از این چین و چروک‌ها ممکن نیست. اما سیگار باعث به جلو افتادن آن‌ها می‌شود. چین و چروک‌های پنجه کلاغی که در اطراف چشم پدیدار می‌شوند، متداول‌تر هستند. این چروک‌ها برای افراد سیگاری زودتر از سایر افرادی ایجاد می‌شوند.

 آسیب به کلاژن و الاستین عامل اصلی پیری زودرس پوست است. اولین تاثیر سیگار روی پوست هم با این نشانه ظاهر می‌شود. مصرف دخانیات باعث انقباض عروق می‌شود. در نتیجه مانع از رسیدن جریان خون و اکسیژن کافی به سلول‌های پوست می‌شود. همین عامل پیری زودرس را به دنبال دارد.

پوست صورت باید نرم و لطیف باشد. همینطور پوست دستان شما هم باید به همین صورت دیده شوند. یکی از عوارض سیگار بر روی پوست به صورت ایجاد لکه‌های پوستی در قسمت‌های مختلف بدن خود را نشان می‌دهد. این مشکل بیشتر بر روی بازو‌ها و سینه دیده می‌شود. همچنین به دلیل سیگار کشیدن خاصیت ارتجاعی پوست هم کم کم از بین می‌رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کرم معجزه
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان