Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:22:49 GMT

۷۰ درصد روستاهای بافت از نعمت گاز برخوردارند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۳۳۵۵

۷۰ درصد روستاهای بافت از نعمت گاز برخوردارند

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سلاجقه ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بافت اظهار داشت: پوشش گاز در حوزه شهری شهرستان بافت ۱۰۰ درصد و در حوزه روستای ۷۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به منطقه دشتاب آماده بهره‌برداری است، افزود: گازرسانی به منطقه خبر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سلاجقه گفت: طرح‌های تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی که فاقد گاز هستند و در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ از سوخت مایع استفاده می‌کردند و در صورت تأیید شرکت نفت شهرستان اداره گاز تا دو کیلومتر برایشان گازرسانی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش فشار گاز منطقه گوغر گفت: در پروژه انتقال گاز به تخت گنبد قرار شده است پیمان‌کار رضایت مالکان را کسب کند.

رئیس مخابرات شهرستان بافت هم در این جلسه اظهار داشت: هشت سایت مخابراتی برای بهبود آنتن دهی در دست اقدام است که دو مورد راه‌اندازی شده است و اگر ۱۰ سایت دیگر مخابراتی در بافت ایجاد شود مشکل آنتن دهی شهرستان بافت به‌طور کامل حل می‌شود.

عیسی حسین‌خانی گفت: منطقه دشتاب مشکل اینترنت ندارد و اینترنت آن از طریق (های وب) تأمین می‌شود و اهالی منطقه می‌توانند با مودم‌های مخصوص (های وب) اینترنت استفاده کنند.

دادستان بافت هم در این جلسه اظهار داشت: در سال ۹۳ یک فقره قتل رخ داد که در هنگام اجرای حکم همکاری امام‌جمعه، رؤسای زندان‌های بافت و کرمان و خیران باعث شد حکم قصاص اجرا نشود. اولیا دم به دلیل اعیاد شعبانیه و نزدیکی ماه رمضان از حکم قصاص گذشته‌اند.

خدابخش روح‌الامینی با بیان اینکه اگر معدن چهار گنبد یا تخت گنبد از طریق سیرجان گازرسانی شود میلیاردها هزینه در بر دارد، گفت: تلاش شود که حقی از اهالی منطقه گوغر و روستاهایی که خط لوله گاز از آن‌ها می‌گذرد تضییع نشود.

وی ادامه داد: در دهه فجر عفو مقام معظم رهبری را داشتیم که حدود ۴۰ درصد زندانیان شهرستان بافت کاهش یافته است.

فرماندار شهرستان بافت در ادامه این جلسه اظهار داشت: همه مسئولان شهرستان بافت با مدیران استان خود تعامل داشته باشند و دهیاران و شوراهای روستا از تمام ظرفیت روستایشان استفاده کنند.

فتحعلی حمزه جواران گفت: بزرگ‌ترین خانواده در نظام جمهوری اسلامی آموزش و پرورش است که بیشترین تأثیر را در جامعه دارد و نیروی‌های حراست بازوان توانمند ادارات هستند.

در پایان جلسه جهانشاهی به‌عنوان مسئول حراست فرمانداری جانشین مجتبی افشار معاون سیاسی امنیتی فرماندار در حراست شد.

کد خبر 4603813

منبع: مهر

کلیدواژه: بافت جلسه شورای اداری گازرسانی روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار

محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شورا‌های اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بنا‌های ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بنا‌ها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهر‌های کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحد‌های مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحد‌های مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی ۷۰ درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا ۱۰۰ درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۹۲ درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط ۸ درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر ۳ ماه برای مردم صادر شود.

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شورا‌ها در توسعه شهر‌ها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شورا‌های اسلامی شهر‌ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار