Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@05:45:30 GMT

کشف قسمت جدیدی از مغز

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۳۹۰۳

کشف قسمت جدیدی از مغز

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان می دانستند، سیگنال هایی که از گوش به مغز، تالاموس و قشر شنوایی گوش می رسند، تولید صدا می کند با این وجود این که چگونه مغز تصمیم می گیرد تا نسبت به این سیگنال ها عکس العمل نشان داده و یا حرکتی از خود نشان دهد، تاکنون برای محققان ناشناخته باقی مانده بود.

در یک سری مطالعات، محقق آزمایشگاه « سانتیاگو جارامیلو »، استاد زیست شناسی و عضو موسسه علوم عصبی در دانشگاه « اورگان »، بخشی از مغز که به عنوان دم خلفی « استریاتوم » پشتی شناخته می شود را به عنوان یک بازیکن کلیدی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه آوریل 2018، گروه جارامیلو گزارش داد که نورون های استریاتوم پشتی، ارائه نمایشی پایدار از صداها در طول وظایف شنوایی از خود نشان می دهند.

در ماه ژانویه جارامیلو گزارش داد که این ناحیه مغز سیگنال ها را از دو مسیر موازی، یکی از تالاموس شنوایی و دیگری از قشر شنوایی دریافت می کند. در مطالعه دوم که در ماه مارس انجام شد، محققان دقیقتر از این که چگونه این قسمت ها سیگنال ها را ادغام می کنند، رمزگشایی کردند.

جارامیلو می گوید: « سیگنال ها از هر دو مسیر به شما می گویند که فرکانس صدا بسیار خوب است. این به راحتی توضیح می دهد که چرا اگر شما قشر شنوایی را خاموش یا مسدود کنید، باز هم سیگنال هایی را که از تالاموس شنوایی به شما می رسد را دریافت می کنید. در مطالعه دوم ما، ادغام صدا، انجام عمل و پاداش را بررسی کردیم. ما می دانستیم که فعالیت نورون ها در این مناطق مغز نشان دهنده صدا است اما در مورد اقدامات، عکس العمل ها و انتظار در مورد پاداش چه؟»

در همین راستا آنها با استفاده از یک دستگاه ضبط الکتروفیزیولوژیک و از طریق طراحی سناریوهای ساده دو گزینه ای، به این نتیجه رسیدند که ادغام پاسخ پاداش یا انتظار از پاداش آموخته شده در استریاتوم خلفی افزایش می یابد.

بیش از 100 آزمایش در این باره انجام شد و در ابتدا 11 موش بالغ ناقص، صدای انفجار کوتاهی از صداهایی با فرکانس بالا و پایین را شنیدند. اگر آنها به راست یا چپ بر اساس فرکانس صدا واکنش نشان داده و حرکت می کردند، به عنوان پاداش، یک یا دو قطره آب در انتظار موش بود. پس از کمی وقفه محققان انجمن، پاداش را تغییر می دادند تا ببینند آیا موش ها می توانند پیش بینی خود را مجددا برنامه ریزی کنند و تغییری در رفتار هدفی داشته باشند یا خیر.

با گذشت زمان، همانطور که موش ها حرکاتشان را برای به دست آوردن پاداش بزرگ تر تنظیم می کردند، مشخص شد که علامت های پاسخ افزایش یافته در استریاتوم پشتی نیز ظاهر می شود.

جارامیلو می گوید: "شما می توانید از اخطار نورون ها متوجه شوید که عملکرد موش نشان می دهد که در پی به دست آوردن بهترین و بزرگترین پاداش است."

او می گوید: "آنچه که ما در آزمایشگاه انجام می دهیم، علم پایه ای است. ما در حال تلاش برای درک چگونگی عملکرد مغز سالم هستیم، تا در تحقیقات آینده از این دانش برای تشخیص و درمان بهتر نواقص و بیماری ها استفاده کنند. این تحقیق می تواند راه هایی برای استراتژی های درمانی ارائه دهد، به طور بالقوه شامل دستگاه های تخصصی که برای درمان اختلالات شنوایی یا آسیب های مرتبط با سکته مغزی یا صدمات تصادفات به کار میرود را شامل می شود.

تحقیقاتی که در آزمایشگاه این محققان به منظور درک چگونگی یادگیری مغز برای تصمیم گیری بهتر انجام شده، اشاره بر این دارد که مناطق و مدارها مغزی در انسان ها شبیه هستند اما این که آیا سیگنال های صوتی از هر دو مسیر عبور می کنند یا خیر هنوز بر دانشمندان پوشیده است.

انتهای پیام/

159 / 159

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امروز در شهرطوس جمعی از دختران آسیب دیده شنوایی سوم شعبان دو در مراسم بزرگداشت فردوسی که در کنار مزارش برگزار شد ترانه خوشه چین را با زبان اشاره اجرا کردند.

در حاشیه این مراسم نقالی یکی از داستان‌های شاهنامه توسط یکی از آسیب دیدگان شنوایی اجرا شد.

این مراسم با هدف تقویت هویت ملی و آشنایی ناشنوایان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • ورود شخصيت جديد «غرغر» به باغ شادونه
  • ورود «غرغر خان» به باغ شادونه
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت