Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین نشست هم اندیشی مجمع کارآفرینان ایران با وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

فرهاد دژپسند در این نشست که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: نشست های هم اندیشی با مجمع کارآفرینان ایران، جلسات نمایشی و نمادین نیست و تلاش مجموعه وزارت اقتصاد این است که این جلسات به نتایج مثبت و اثرگذاری منتهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: درست مانند فرایندی که در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی طی  می شود، در آن شورا، مسایل و مشکلات بخش خصوصی مطرح و مصوبات آن در دولت طرح می شود ولی موضوعات این نشست کلان تر است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: اینگونه جلسات کمک می کند بطور مستقیم و از نزدیک مسائل کارآفرینان را شناسایی و راه حل ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: دژپسند: مولد سازی دارایی‌های دولت از اولویت‌های وزارت اقتصاد/ پورابراهیمی: طرح مالیات بر عایدی روی میز هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت

در این جلسه فعالان اقتصادی و کارآفرینان از برخی مشکلات در مسیر رونق تولید گفتند و راهکار‌های خود را برای بررسی و رسیدگی در وزارت اقتصاد به منظور تسهیل فرآیند تولید و صادرات مطرح کردند.

محمد رضا دیانی رئیس مجمع کارآفرینان از وزیر اقتصاد خواست تا دولت برای عبور از پیچ تاریخی فعلی از پیشرانه‌های بخش خصوصی که تجربه کافی در زمینه تولید دارند به عنوان همکار دولت استفاده کند.

فعالان بخش خصوصی در این نشست مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مشکلات بر سر راه برخی واحد‌های تولیدی عنوان کردند و تاکید داشتند باید از قاچاق کالا بیش از پیش جلوگیری شود تا کالا‌های داخلی بهتر در بازار عرضه شود.

مشکلاتی از جمله موانع ترخیص کالا‌ها از گمرک بخشنامه‌های متعددی که مانع از صادرات برخی کالا‌ها می‌شود از مشکلات و مسائل دیگری بود که کارآفرینان و فعالان اقتصادی به آن پرداختند.

در این جلسه تاکید کارآفرینان بر ارائه راهبرد واحدی برای توسعه تولید و حمایت از کارآفرینان و همچنین بهبود محیط کسب و کار و اخذ مالیات از کسب و کار‌های رقیب تولید بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۴۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد