Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:21:25 GMT

همایش جدول مندلیف در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۴۰۹۳

همایش جدول مندلیف در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

استاد شیمی دانشگاه فردوسی مشهد در این همایش با بیان اینکه مندلیف خدمت بسیار به علم شیمی و جامعه علمی جهان کرد گفت: جدول تناوبی عناصر شیمیایی یکی از مهمترین و اثرگذارترین دستاوردهای بشر در علوم مدرن است که ماهیت شیمی، زیست شناسی و دیگر رشته ها را منعکس می کند.
پرفسور غلامحسین رونقی افزود: بدون تردید علوم پایه به خصوص شیمی پایه تمام علوم و کاربردها در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پشرفتهای کشور در توسعه کارخانجات مادر شامل پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع پلاستیکی، صنایع غذایی و دارویی توجه خاص به رشته شیمی را ایجاب می کند.
وی با بیان اینکه بیشتر پژوهش ها در کشور تقاضا محور نیستند و مشکلی از مشکلات جامعه را حل نمی کنند گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، وزارت علوم در پی کاربردی کردن علوم در کشور است.
مدیر گروه شیمی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: در گروه شیمی این دانشگاه 13 عضو هیات علمی 290 دانشجوی کارشناسی، 73 دانشجوی کارشناسی ارشد و هشت دانشجوی دکتری مشغول تحصیل هستند.
دکتر اکبرزاده افزود: تالیف11 کتاب، 338 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری، پنج طرح پژوهشی، 2 ثبت اختراع و بیش از 593 مقاله بین المللی بخشی از کارنامه پژوهشی گروه شیمی داشگاه حکیم سبزواری است.
وی اظهار داشت: فعالیت های پژوهشی گروه شیمی بخش اعظم فعالیت های پژوهشی دانشکده علوم پایه دانشگاه حکیم سبزواری را به خود اختصاص داده است.
دبیر همایش بزرگداشت جدول مندلیف نیز با بیان اینکه سال 2019، صد و پنجاهمین سالگرد فرمول‌ بندی جدول تناوبی توسط دیمتری مندلیف است، گفت: سازمان ملل با درک اهمیت شیمی در تولید مواد پایدار و سازگار با محیط زیست و برای افزایش آگاهی عمومی از نقش آن در زمینه هایی نظیر آموزش، انرژی، کشاورزی و سلامت، سال 2019 را به عنوان سال بین المللی جدول تناوبی عناصر اعلام کرده است.
دکتر امیرحسن امیری افزود: هدف ما از این بزرگداشت برجسته سازی اهمیت شیمی در علوم، فناوری و توسعه انسانی پایدار است.
دانشگاه حکیم سبزواری جزو 22 دانشگاه محور در کشور است که با حدود 9 هزار دانشجو دارای 33 گروه آموزشی، 139 کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و 10 دانشکده است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جامعه جدول زیست شناسی سازگار با محیط زیست فناوری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی، اواخر اردیبهشت ماه امسال، با هدف تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها بین دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، در دانشگاه تربیت‌مدرس، برگزار می‌شود.

این همایش سه روزه که از ۲۶ اردیبهشت ماه، به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود، از یک سو بررسی تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی را مد نظر دارد.

در این رویداد بین المللی موضوعات آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی‌شناختی، زبان‌شناسی شناختی، شناخت‌اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدل‌سازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز رایانه و فناوری عصبی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برگزاری این همایش می‌تواند در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا به صورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه، تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مدت برپایی این همایش، غرفه‌هایی در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد