Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان اخیراً دریافته‌اند صدا نمی‌تواند در خلأ فضا حرکت کند، اما این موضوع ستاره‌ها را از آزاد کردن سمفونی مادون صوت و انتشار ارتعاشات پیچیده، متوقف نمی‌سازد. اکنون دانشمندان با کمک تلسکوپ‌ها و برخی برنامه‌های مخصوص می‌توانند این ارتعاشات را به عنوان نوسانات روشنایی یا درجه حرارت در سطح یک ستاره شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با درک این ارتعاشات ما می‌توانیم بیشتر در مورد ساختار داخلی یک ستاره که از دید پنهان است، یاد بگیریم.

"ژاکلین گلداستاین" (Jacqueline Goldstein) یکی از پژوهشگران " دانشگاه ویسکانسین-مدیسن" گفت: ما طی این پژوهش، ارتباط ساختار ستاره‌ای و ارتعاش آن را با نرم افزار مخصوص به نام "GYRE" که تنوع و فرکانس ستاره‌ها را شبیه سازی می‌کند، مورد بررسی قرار دادیم.

پژوهشگران گفتند همانطور که شبیه سازی هایمان را با ستاره‌های واقعی مقایسه می‌کنیم، می‌توانیم درباره نحوه صدای ستارگان اطلاعات ارزشمندی را به دست آوریم.

پژوهشگران افزودند: با فرکانس‌های تکرار شده به ترتیب دقیقه تا روز، شما می‌بایست سرعت ارتعاشات ستاره‌ای را تا یک هزار و یک میلیون بار برای شنیدن آن‌ها در محدوده شنوایی انسان افزایش دهید.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم این صداها، "ستاره لرزه" نامیده می‌شوند و رشته‌ای که پژوهشگران در این باره مطالعه می‌کنند "اخترلرزه‌شناسی" نام دارد.

اخترلرزه‌شناسی (Asteroseismology) شاخه‌ای از ستاره‌شناسی و یکی از روش‌های بررسی در اخترفیزیک است که به کمک روش‌های دانش لرزه‌شناسی به بررسی لرزه‌های نور ستارگان از راه اندازه‌گیری دقیق نوسان نور آن‌ها می‌پردازد.

همان طور که ستارگان هیدروژن را با عناصر سنگین‌تر در هسته‌های خود ترکیب می‌کنند، پلاسما گاز داغ ارتعاش می‌کند و باعث می‌شود که ستاره‌ها سوسو زنند. این نوسانات می‌تواند به محققان در مورد ساختار ستاره و اینکه در گذر زمان چه تغییری می‌کنند، کمک کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

صدای ستاره‌ها چگونه است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نجوم صدای ستاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)



منبع:پیج english.reelz

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وضعیت جالب فضانوردان هنگام خوابیدن (فیلم) خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم) کارگری که مهارتش خوابیدن در توفان بود ! (فیلم)

دیگر خبرها

  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • (عکس) سلفی ستاره ایرانی با بلاگر مشهور ژاپنی
  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • نخستین قهرمانی ستاره تیم ملی ایران با باشگاه قطری + عکس