Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:51:31 GMT

برنامه های سفر وزیر ارشاد به هرمزگان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۴۹۹۱

برنامه های سفر وزیر ارشاد به هرمزگان اعلام شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اعلام سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بندرعباس همزمان با برگزاری آیین پایانی نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، برنامه های این سفر را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، رضا کمالی زرکانی عصردوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزیرارشاد فردا سه شنبه (10اردیبشهت ماه) در سفر یک روزه به استان هرمزگان علاوه بر شرکت در آیین پایانی جشنواره خلیج فارس از طرح های های فرهنگی بازدید و با خانواده تعدادی از پیشکسوتان دیدار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برنامه های سفر استانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس هماهنگی های صورت گرفته در سریع ترین وقت برگزار و با همه گروه های فرهنگی و هنری دیدار خواهند داشت.
آیین پایانی نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس ١٠ اردیبهشت ماه جاری ساعت ١٧ با حضور مقامات بلندپایه کشوری و استانی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود.
برای انعکاس این رویداد مهم فرهنگی در سطح بین المللی از شبکه های تلویزیونی برون مرزی صدا و سیما وهمچنین رسانه هایی از کشورهای فرانسه، چین، لبنان و غیره نیز دعوت شده است.
اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر عرشه ناوشکن سهند و اجرای سرود ملی در امتداد قلعه پرتغالی ها در هرمز و گلباران خلیج فارس از محوری ترین برنامه های روز ملی خلیج فارس است.
رژه همزمان قایق ها، پایان شناگری خصب تا خلیج فارس توسط محمد امیری رودان شناگر معروف شهرستان رودان و پایان تور ملی دوچرخه سواری جانبازان کویر تا خلیج فارس بخش دیگری از برنامه های صبح روز دهم اردیبهشت ماه می باشد.
دهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.
این روز در سال 1384 به نام روز «ملی خلیج فارس» نامگذاری شد.
9887/ 6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي روز ملي خليج فارس سفر صالحي وزيرارشاد هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: صبح امروز پدیده سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش باد همراه با غبارمحلی و دریا نسبتا مواج خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور گفت: امروز صبح وضعیت جوی و دریایی آرام و در بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا را تا محدوده یک متر و نیم خواهد رساند.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط بعدازظهر روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه بر شدت این بادها در مناطق دریایی افزوده خواهد شد.

سی سی پور گفت: آسمان بیشتر نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی نیز در روزهای آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده