Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:48:00 GMT

تبعات اجتماعی سیل باید مورد توجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۵۷۳۲

تبعات اجتماعی سیل باید مورد توجه قرار گیرد

شریعتی، با بیان اینکه از هم اکنون باید به فکر مسائل پساسیل و اقدامات مورد نیاز سیل زدگان باشیم، گفت: خوشبختانه با وجود میزان بالای ورودی آب به استان، هیچ شهری درگیر نشده و تلفاتی نداشتیم اما باید تبعات اجتماعی سیل در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی»، در جلسه کارگروه زنان و خانواده خوزستان که با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، از اقدامات سازمان های مردم نهاد در زمان وقوع سیل تقدیر کرد و گفت: سمن ها با حضور در اردوگاه ها، کمپ ها و مناطق مختلف درگیر سیل در جهت بازسازی روحی، روانی و اجتماعی مردم و پیشگیری از تبعات و مسائل مختلف در زمان سیل تلاش قابل قبولی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه از هم اکنون باید به فکر مسائل پساسیل و اقدامات مورد نیاز سیل زدگان باشیم، افزود: در این راستا نقش حوزه بانوان و امور اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد و سازمان بهزیستی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان هنوز از بحران خارج نشده و شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان همچنان درگیر سیل هستند، اضافه کرد: میزان آب در این شهرستان ها رو به افزایش است و در حال احداث سیل بندهایی جهت جلوگیری از ورود بیشتر آب به این مناطق هستیم.

 

شریعتی، تصریح کرد: با پایان بحران سیل، بحران‌های اجتماعی پس از سیل آغاز می‌شود که در این شرایط نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و بهزیستی محوری می‌شود و باید از تجارب کشورهای دیگر و بحران‌های دیگر کشورها استفاده شود و اعتبار قابل ملاحظه ای نیز به این امر اختصاص داده شده است.

 

وی اذعان داشت: بیش از 15 میلیارد مترمکعب آب در طول بیش از یک ماه وارد سدهای خوزستان شد که بیش از 11.5 میلیارد مترمکعب از آن مدیریت و خارج شده و خوشبختانه با وجود این میزان ورودی آب، هیچ شهری درگیر نشده و تلفاتی نداشته‌ایم اما باید تبعات اجتماعی آن در نظر گرفته شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نمایشگاه کتاب قم سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران عربستان استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد نمایشگاه کتاب تهران غلامرضا شریعتی بحران سیلاب خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در نوزدهمین نشست ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی پدیده گرد و غبار که با حضور سرتیپ مجید فخری - رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح - و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، اظهارکرد: حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌هاست. ما باید از موازی‌کاری در این زمینه پرهیز کنیم و هر آنچه که در بحث اجرا به نتیجه رسیدیم با هوشمندی و اولویت بندی به آن بپردازیم.
وی ضمن تبریک روزملی خلیج فارس و یادآوری عملیات افتخار آمیز وعده صادق گفت: انتظار و برآورد ما مشخص شدن درصد پیشرفت و علل عدم انجام مصوبات و بررسی مشکلات بود و با توجه به تعاملی بودن ستاد، دستگاه‌ها باید به قانون ورود پیدا کردند و به انجام وظیفه بپردازند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در نظرسنجی‌های معتبر مشاهده شده که دیدگاه‌های مخالف و موافق نسبت به محیط زیست منفی است و دشمن هم مرتب در حال تهدید کشور در این زمینه است. همچنین مطالعات علمی نشان می‌دهد که از بین ۱۰ موضوع مهم دنیا شش مورد آن به محیط زیست ربط دارد و ما باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.
سلاجقه یادآور شد: با توجه به عقبه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و ظرفیت‌های آن و توانمندی‌های موجود لازم است در قالب تفاهمنامه دستگاه‌ها به‌صورت جدی پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.
وی همچنین در خصوص تاثیر رسانه‌ها بر اقدامات و فعالیت‌های محیط زیستی اظهارکرد: رسانه‌ها به‌ویژه صداو سیما در حاشیه نیستند و تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار کشور و محیط زیست قرار داده‌اند و ما باید از این ظرفیت استفاده و برای مردم امیدآفرینی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است