Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@14:39:39 GMT

عزم راسخ مسئولان برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۵۸۰۳

عزم راسخ مسئولان برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال

جمالی نژاد،‌ گفت:مسئولان امسال عزم راسخ دارد که این مرز در اربعین حسینی بازگشایی شده و تردد زائران در پایانه مرزی خسروی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «دکتر مهدی جمالی نژاد» شامگاه (دوشنبه، 9 اردیبهشت) در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: امسال تعداد زائران اربعین حسینی باتوجه به شرایط جدید صدور ویزا و روادید، نسبت به سال قبل متفاوت خواهد بود؛ مرز خسروی می تواند به ما کمک کند و بسیار کارگشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین کشور، افزود: ستاد اربعین دارای 15 کمیته تخصصی است که یکی از کمیته های مهم آن به ویژه در استان های درگیر با زائران، کمیته زیرساخت است که زیرمجموعه معاونت عمرانی وزارت کشور است.

 

وی اظهار کرد:راه های مواصلاتی یکی از وظایف بر عهده این کمیته  است که در این حوزه کارهای خوبی در استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان صورت گرفته است.

 

جمالی نژاد ابراز کرد: در سال های اخیر به وِیژه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در خوزستان و ایلام شکل گرفت گرچه به دلیل عدم بازگشایی مرز، یک مقداری اقدامات در کرمانشاه محدود بود.

 

وی با اشاره به پیش بینی 4 هکتار عرصه پارکینگ در قصرشیرین، ابراز کرد: مرز خسروی بهترین مجموعه را به نسبت استان های ایلام و خوزستان دارا است. سال گذشته هم این مرز، آماده ترین پایانه مرزی برای تردد زائران بود.

 

مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین کشور، تقویت زیرساخت های پایانه های مرزی را از برنامه های در دستور کار معاونت عمرانی وزارت کشور برشمرد و گفت: پایانه های مرزی ایلام و خوزستان در خصوص گیت ها، سرویس های بهداشتی، شبکه آب و برق، ارتباطات تلفنی اعم از تلفن های همراه و کارتی و وایفای اینترنت نیازمند تجهیز است.

 

وی از آمادگی کامل ایران برای بازگشایی خسروی خبر داد و اعلام کرد: مسئولان امسال عزم راسخ دارد که این مرز در اربعین حسینی بازگشایی شده و تردد زائران در پایانه مرزی خسروی صورت بگیرد که این عزم و اراده ان شاء الله در طرف عراقی هم اتفاق می افتد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران قم نمایشگاه کتاب استان بوشهر عربستان نمایشگاه کتاب تهران شبستان بازگشایی مرز تردد زائران اربعین حسینی مرز خسروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود

مجید نامجو روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمانشاه در استانداری از وی خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.

نامجو تاکید کرد: مرز خسروی می تواند مرکز ثقل انتقال زائران اربعین در کشور باشد و به مرز اول کشور تبدیل شود و باید خودمان را برای انتقال یک و نیم میلیون زائر از این مرز آماده کنیم.

وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.

در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.

وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.

شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.

وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی