Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:48:37 GMT

سرما 98 میلیارد ریال خسارت به باغات محلات وارد کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۶۲۹۹

سرما 98 میلیارد ریال خسارت به باغات محلات وارد کرد

خمین - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات گفت: سرمازدگی 98 میلیارد ریال خسارت به باغات میوه و مزارع این شهرستان وارد کرد.

« احمد رضا جعفری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سطح خسارت دیده باغات این شهرستان 246 هکتار است که امکان برداشت یک هزار و 297 تن محصول وجود داشت.
وی اظهارداشت: سرمای روزهای اخیر به 45 تا 100 درصد باغات هسته دار از جمله هلو، زرد آلو، آلبالو، گیلاس و باغات انگور، بادام و گردو این شهرستان خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات گفت: سرمازدگی و کاهش دمای هفته گذشته در محلات به پنج درجه زیر صفر، سبب خسارت چشمگیری به باغات این شهرستان شد.
جعفری ادامه داد: بیمه محصولات زراعی و باغی بهترین راهکار جبران خسارت های احتمالی به بخش کشاورزی است.
شهرستان محلات دارای یک هزار و 250 هکتار باغات مثمر است.
محلات از توابع استان مرکزی بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است به طوری که 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در این شهرستان تولید می شود.
7277/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي سرمازدگي محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد

سرما و یخبندان از اواسط هفته میهمان برخی شهرهای خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، فاطمه زارعی اظهار کرد: بر اساس الگو، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی، تا اواخر روز سه‌شنبه جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت را در استان شاهد هستیم.

وی گفت: به لحاظ افزایش دما تا اواسط هفته‌جاری روند افزایش دما را خواهیم داشت، اما حداقل دما تا صبح سه‌شنبه کاهشی خواهد بود.

کارشناس مسئول هواشناسی استان خراسان‌جنوبی افزود: از صبح سه‌شنبه روند کاهشی دما را خواهیم داشت، به‌طوری که در شهرستان سربیشه، مناطق کوهستانی شهرستان قاین، شهرستان‌های درمیان، بیرجند، حاجی‌آباد، سرایان و فردوس وقوع یخبندان و حداقل دمای صفر درجه قابل پیش‌بینی است.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا جهت حفاظت محصولات باقی و گلخانه‌ای تمهیدات لازم را انجام دهند.

کد خبر 749038

دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان