Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@13:45:08 GMT

اجرای رپرتوار «اُپرای عروسکی خیام»

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۶۳۰۴

اجرای رپرتوار «اُپرای عروسکی خیام»

«اُپرای عروسکی خیام» نهمین اثر از گروه تئاتر عروسکی آران به سرپرستی نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور اجرای مجدد خود را در قالب برنامه ی اجراهای تناوبی ( رپرتوار ) از ۱۱ الی ۲۰ اردیبهشت ۹۸ در سالن فردوسی ساعت ۱۹:۳۰ آغاز خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از رسانه گروه آران ، گروه تئاتر عروسکی آران در فروردین ماه و مقارن با روز عطار نیشابوری معلم کبیر معرفت و فضیلت و نگاه عاشقانه به جهان و انسان ، به خالق و مخلوق ، «اُپرای عروسکی عشق» را پس از اجراهای بهمن و اسفندماه 1397 به روی صحنه برد و این اپرا را به ساحت او تقدیم کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهروز غریب پور نویسنده، طراح و کارگردان و بنیانگذار این گروه که عنوان شهروندی و نشان فیروزه ای نیشابور را به خاطر اجرای «اُپرای عروسکی خیام» دریافت کرده است ، از یازدهم اردیبهشت ماه «اُپرای عروسکی خیام»را نخست در تالار فردوسی و محل دائمی اجراهای گروه تئاتر عروسکی آران و با حمایت بنیاد فرهنگی فرهنگی رودکی و سپس در کشور رومانی و به دعوت "جشنواره ی سی بی یو" یکی از معدود جشنواره های بزرگ تئاتر جهان به اجرا در خواهد آورد . به همین دلیل مدت اجراهای این اُپرا که هر روز رأس ساعت 19:30 در تالار فردوسی به اجرا در می آورد ،کوتاه و در بازه ی زمانی آماده سازی مقدمات سفر و انجام آن امکان تمدید اجرا را ندارد.

 

شایان ذکر است ،که بلیت های این اپرا در سایت تیوال که تنها محل فروش و همچنین پیوند میان بهروز غریب پور و مخاطبان بزرگوار آثار گروه تئاتر عروسکی آران است به فروش میرسد .

 

اُپرای عروسکی خیام که تولید آن بالغ بر سه سال طول کشیده ، بهروز غریب پور در این اثر نمایشی، اندیشه‌ها و بخش‌هایی از زندگی حکیم عمر خیام را دستمایه قرار داده تا ضمن معرفی هرچه بهتر و بیش‌تر این عالم برجسته جهان اسلام، به رفع برخی تناقض‌ها و سؤتعبیرهایی که سال‌هاست در اذهان عمومی و دوست‌ داران خیام شکل گرفته بپردازد.این اثر درسال 96 تولید و به روی صحنه رفت .

 

محمد معتمدی ، وحید تاج ، رها یوسفی ، اسحاق انور و حامد فقیهی و بسیاری از آواگران ارزشمند دیگر نقشهای مختلف این اپرا را اجرا کرده اند .آهنگسازی این اثر توسط امیر بهزاد و رهبرارکستر آن در لندن توسط فرنوش بهزاد انجام شده است .

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران استان بوشهر نمایشگاه کتاب عربستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل اپرای عروسکی خیام اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.


علی اربابی افزود: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل