Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:25:19 GMT

زیرساخت فعالیت‌های فرهنگی مساجد قم تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۶۷۸۶

زیرساخت فعالیت‌های فرهنگی مساجد قم تقویت می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم از تقویت هسته مساجد برای اثربخشی بیشتر در فعالیت‌های فرهنگی خبر داد. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالقاسم مقیمی  پیش از ظهر امروز در نخستین نشست فصلی فعالان مساجد شهر قم با اشاره به شناسایی گروه‌های فعال سطح شهر و تأمین سخت‌افزار برای انجام فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: با توجه به نرم‌افزار و محتوایی که فعالان فرهنگی دارند، وظیفه ماست که زیرساخت لازم را برای آن‌ها در راستای برنامه‌های سازمان فراهم کنیم که در نیمه شعبان امسال یک نمونه کاملاً مردمی از این مدل همکاری را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی با اشاره به توان و بودجه این سازمان نسبت به اجرای طرح‌های فرهنگی در سطح شهر قم افزود: مأموریت‌های ما کوچک و متنوع است به‌طوری‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد نیستیم ولی وظیفه فرهنگ شهروندی را در فرهنگ عمومی داریم و در این حوزه تنهاترین سرباز هستیم.

وی از ورزش همگانی و گردشگری به‌عنوان دیگر وظایف این سازمان یاد کرد که دارای نقش و مسئولیت فعالی در آن‌هاست، درحالی‌که هرکدام سازمان و متولی خاص خود رادارند.

از غبارروبی 2 هزار مسجد خراسان جنوبی تا خانه تکانی دل‌هاقم| بیش از 70 هزار مسجد در سراسر کشور وجود داردقم| مسجد بهترین پایگاه برای حفظ نسل جوان از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی است

مقیمی بابیان اینکه در ارتباط با بوستان‌های شهر نیاز به فعالان فرهنگی است، تصریح کرد: جای خالی کار فرهنگی را با اقدامات تأمینی و انتظامی نمی‌توان پر کرد و بوستان‌ها فقط جای تفریح نیست بلکه جای مهمی برای فرهنگ‌سازی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم با اعلام استقبال از وجود هر ظرفیتی که توان بهره‌گیری از آن در مساجد وجود داشته باشد، افزود: مردمی‌تر شدن برنامه‌های سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم از دستورات جدی کار ماست و از همه مساجدی که دارای توان اجرایی در حوزه فرهنگی هستند می‌خواهیم در این عرصه وارد شوند.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از فعالان فرهنگی مساجد قم به طرح پیشنهادات و انتقادت خود در این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون شامگاه سه‌شنبه در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: تئاتر شبستان با توجه به زیست بوم مناسب استان فرصت کشف استعدادهای هنری و معرفی به جامعه هنری استان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به یک شبکه فرهنگی و هنری گسترده تبدیل شده است، افزود: کانون مساجد با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود می‌تواند گام‌های بزرگی در عرصه هنری استان ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه تئاتر شبستان از جمله فعالیت‌های کانون‌‎های مساجد برای مشارکت نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های هنری است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر شبستان با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان، تربیت هنرمند مومن متعهد و انقلابی، فرهنگ‌سازی با مبانی معرفتی و دینی به زبان هنر و احیای کارکردهای واقعی مساجد پایه گذاری شده و امروز شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری در سطح کانون های مساجد هستیم.

آمون ادامه داد: شورای سیاستگذاری تئاتر شبستان با هدف برنامه‌ریزی در حوزه تئاتر با توجه به زیست بوم منطقه و استان تشکیل می‌شود و امیدواریم تئاتر شبستان نیز با توجه به استعدادهای هنری استان اردبیل که تاکنون به عرصه تئاتر معرفی کرده بتواند گام‌های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر، زبان گویایی برای بیان و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات است که با استفاده از آن می‌توان به جامعه آگاهی بخشید و زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به زبان هنر را فراهم کرد.

کد خبر 6093560

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد