Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت روز معلم گفت: عقلانیت و مدارا از ویژگی های اندیشه آیت الله مطهری محسوب می شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» در صد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با گرامیداشت روز ملی شورا گفت: فردا روز جهانی کارگر است و در سراسر دنیا تلاش کارگران آمریکایی برای احقاق حق خود در نظام سرمایه داری قرن نوزدهم گرامی داشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی و فشارهای وارده به کارگران گفت: در شرایط کنونی تورم سنگین و عدم تناسب افزایش حقوق با گرانی مواجه هستیم و تحریم ها و مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی نیز باعث تعطیلی برخی واحدها و تعدیل نیرو و تعویق حقوق کارگران شده که باید توسط مسئولان پیگیری شود تا فشارهای اقتصادی کمرشکن به قشر زحمتکش کارگر آسیب نزند.

 

وی از مدیریت شهری خواست به حوزه هایی که از نیروی کارگری استفاده می کنند، توجه بیشتری شود و مراقب وضعیت کارگران زحمتکشی باشد که پیامبر اعظم بر دست آنها بوسه زد.

 

هاشمی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان نظریه پرداز انقلاب اسلامی نقش موثر و منحصر به فردی در تبیین دیدگاه های انقلاب اسلامی و معرفت دینی داشت.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهید مطهری تنها شخصیتی است که امام خمینی (ره) آثار ایشان را بدون استثنا تایید کرده اند، تصریح کرد: افراطیون وقت که اندیشه های متعادل و مخالف تندروی ایشان را مغایر با روند هیجانی و افراطی خود می دیدند برای حذف ایشان اقدام کردند و در کمتر از دو ماه سپهبد قرنی، استاد مطهری و آیت الله هاشمی رفسنجانی را ترور کردند.

 

وی عقلانیت و مدارا را از ویژگی های اندیشه آیت الله مطهری عنوان کرد و گفت: ایشان که نزدیک ترین شخصیت انقلاب به امام محسوب می شدند همواره ارتباط خود را با جریان های مختلف روشنفکری و نخبگان جامعه حفظ کردند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران نامگذاری 12 اردیبهشت به عنوان روز معلم را بیانگر عمق اعتماد امام خمینی (ره) به شخصیت استاد مطهری اعلام کرد و گفت: فرهنگیان و معلمان به عنوان آینده ساز و تاثیرگذار در جامعه در شرایط فعلی با مشکلات شدید معیشتی مواجه هستند.

 

هاشمی تصریح کرد: آموزش که از خدمات قابل تفویض مدیریت شهری است هنوز به شورا و شهرداری واگذار نشده است اما بخش فرهنگی شهرداری و معاونت فرهنگی اجتماعی می تواند با استفاده از زیرساخت های خود از توانمندی و ظرفیت فرهنگیان و معلمان برای ارایه خدمات فرهنگی، آموزشی و هنری به شهروندان استفاده کند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران استفاده از توانمندی فرهنگیان برای ارایه خدمات فرهنگی، آموزشی و هنری در فضاهای شهری علاوه بر ارتقا و تقویت نظام آموزشی به تقویت معیشت و درآمدزایی این قشر کمک خواهد کرد. 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران قم استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد نمایشگاه کتاب شبستان نمایشگاه کتاب تهران محسن هاشمی روز معلم معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)