Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا- «محمدرضا پورمحمدی»، استاندار آذربایجان شرقی امروز در پیامی به مناسبت 11 اردیبهشت، روز جهانی کار و کارگر، بر حمایت قاطع مدیریت ارشد استان از جامعه کارگری و لزوم رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی این قشر تلاشگر تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، متن پیام پورمحمدی به این شرح است: بی‌گمان، گردش چرخ‌های توسعه یک کشور، مدیون تلاش کارگران آن جامعه است، جامعه‌ای که کار در آن ارزش بوده و تولید به فرهنگ غالب و گفتمان رایج تبدیل شود، رکود، ناامنی، ناامیدی و فقر در آن ریشه نخواهد دواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پیام آمده است: قرن‌ها پیش از به وجود آمدن مفهوم حقوق کار در غرب، در معجزه جاویدان پیامبر خاتم(ص) -قرآن مجید- و سیره اهل بیت(ع) با نیکوترین بیان، حقوق کارگر به رسمیت شناخته شده و ارزش و اهمیت آن بیان شده است. بوسه پیامبر بزرگوار اسلام بر دست کارگر، اهمیت این جایگاه را بیش از پیش نمایان می‌سازد.
در پیام استاندار آذربایجان شرقی اضافه شده است: 11 اردیبهشت، روز جهانی کار و کارگر، تداعی‌گر تلاش، همت و زحمات ارزشمند کارگران سخت‌کوش در عرصه‌های کار و فعالیت در سراسر جهان و ایران اسلامی است.
در این پیام تاکید شده است: کارگرانی که عامل اصلی توسعه، شکوفایی اقتصادی و اقتدار هر کشور بوده و از ارکان اساسی 'رونق تولید ' محسوب می‌شوند. زحمت‌کشانی که بنا به فرموده بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، حیات یک ملت، مرهون کار و تلاش آنهاست.
در پیام پورمحمدی آمده است: همت و تلاش ستودنی کارگران زحمت‌کش در مسیر دست‌یابی به خودکفایی و استقلال کشور، با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه، نویدبخش آینده‌ای روشن برای این مرز و بوم است.
اینجانب ضمن تبریک این روز خجسته به جامعه بزرگ کارگری استان و ارج نهادن به مقام شامخ آنها، حمایت و پشتیبانی قاطع خود را از این قشر زحمت‌کش اعلام داشته و به تمام کارفرمایان و مدیران استانی، رسیدگی به وضعیت رفاهی، معیشتی و حقوقی کارگران عزیز را توصیه می‌کنم.
6120/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار كار و كارگر آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی از مدیران کل و معاونان سابق اداره کل آموزش و پرورش و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استان قدردانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: افتخارات امروز نظام تعلیم و تربیت استان در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران و معلمان در دوران مختلف است.

سعادتی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت رسالت پیامبران است بر توجه به مفهوم استاد و شاگردی در آموزش و پرورش و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد.

وی تحول و موفقیت آموزش و پرورش را در گرو مشارکت همگانی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش در کانون توجه همه نخبگان، مسئولان و نهاد‌های عمومی و دولتی است و این مجموعه بدون جلب مشارکت آحاد جامعه موفق نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • تجلیل از ۱۰۰۰ پاکبان کرمانشاه در جشن «خداقوت کارگر»
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری