Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: اولین تماشاخانه ایلام بر اساس استانداردهای لازم برای ساخت پلاتو طراحی‌شده و محل مناسبی برای تمرین و اجرای گروه‌های نمایشی و تئاتر استان ایلام خواهد بود.

«عمران خودآموز»، ظهر امروز (10 اردیبهشت) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان اینکه فاز اول تماشاخانه تئاتر ایلام در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد در حال تکمیل است، اظهار کرد: انتظار داریم که این تماشاخانه در تیرماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه برای ساخت و احداث و تکمیل این تماشاخانه اعتبار 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اختصاص‌یافته است، گفت: با توجه به‌ضرورت وجود پلاتو برای هنرمندان این رشته در استان ایلام، این ضرورت در کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان ایلام مطرح و مصوب شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، تصریح کرد: با توجه به نبود سالن تخصصی تئاتر در ایلام و ضرورت تأمین و تقویت زیرساخت‌های لازم برای هنرمندان این حوزه، ساخت این پلاتو در قالب سفرهای شهرستانی استاندار محترم ایلام در سال 97 موردتوجه و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ایلام مصوب گردید.

 

خودآموز تاکنون برای ساخت فاز اول این طرح اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است، ابراز کرد: فاز اول اجرایی این طرح شامل گودبرداری، جابجایی تاسیسات برق و کف سازی، ایجاد شبکه پروفایل و اجرای سقف کاذب و دیوار بندی و تقسیم فضا و ساخت بنا بوده است که در حال حاضر در مرحله تکمیل شدن قرار دارد.

 

وی، با اشاره به اینکه به لحاظ طراحی این تماشاخانه مجهز به نگارخانه کاملاً تخصصی چهارسو است، ابراز کرد: این پلاتو بر اساس استانداردهای لازم برای ساخت پلاتو طراحی‌شده و محل مناسبی برای تمرین و اجرای گروه‌های نمایشی و تئاتر استان ایلام خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، فاز دوم این طرح را شامل تکمیل و تجهیز نورپردازی، نور حرفه‌ای و تجهیزات مدرن صدا می‌شود، گفت: توسعه کمی و کیفی هنر تئاتر را از اولویت‌های این اداره کل بوده و در این زمینه هنرمندان این عرصه موردحمایت قرار خواهند گرفت.

 

خودآموز، با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر در سال گذشته درمجموع موفق به کسب 50 مقام در جشنواره‌ای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی شده‌اند، افزود: تولید 45 اثر نمایشی در استان، 933 مرتبه اجرای عمومی نمایش و راه‌یابی 25 گروه نمایشی استان به جشنواره‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی از مهم‌ترین دستاوردهای هنرمندان این رشته در استان است.

 

وی، با اشاره به استعدادهای درخشان حوزه نمایش و تئاتر در استان ایلام، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات و آرزوهای دیرین هنرمندان رشته تئاتر، داشتن یک پلاتوی اختصاص برای اجراها و نمایش‌ها بود که به‌طورقطع این پلاتو می‌تواند زمینه‌ساز تقویت و رشد و شکوفایی بیشتر هنر تئاتر در استان خواهد شد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران شهید مطهری سیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید نمایشگاه کتاب تماشاخانه استان ایلام تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد

فولادی اظهار کرد: پیکر پاک شهید "محمدشفیع فیضی‌زاده" از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید گرانقدر در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق در آن سوی مرز مهران تفحص شده است.

فولادی یادآور شد: این شهید سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر سه به درج رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام ادامه داد: پیکر این شهید در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت.

وی تاکید کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

فولادی یادآور شد: مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود.

پیکر پاک و مطهر شهید والامقام "محمدشفیع فیضی زاده" از شهدای ایلام بعد از ۴۱ سال غربت و دوری تفحص شد.

این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود.

شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

سال ۱۴۰۰ هویت ۲ تن از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد