Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیدمهدی مقدسی گفت: خوشبختانه روابط ایران با اکثر کشورهای همسایه حسنه است، نمونه اخیر آن توافق‌هایی است که در حوزه‌های مختلف اقتصادی با عراق داشتیم.

نماینده مردم اراک در مجلس قراردادها و توافقنامه‌های امضا شده بین ایران با دو کشور عراق و پاکستان را بستری مناسب برای به حداقل رساندن فشارهای اقتصادی ناشی از تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان دانست و افزود: قرارداد همکاری 20 میلیارد دلاری ایران و عراق می‌تواند در خروج کشورمان از فشارهای تحریم بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنه‌ها پتانسیل کاهش فشارهای اقتصادی ناشی از تشدید تحریم‌ها را دارد. از سوی دیگر امضای توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان بستر بسیار خوبی برای حضور پر رنگ تجار و بازرگانان ایرانی در عرصه تجارت منطقه‌ای و بهبود نسبی روند تبادلات اقتصادی بین دو کشور است.

وی در پیشنهادی خواستار بسیج انجمن‌های صنفی  تولیدی و خدماتی برای اجرایی شدن جزییات قراردادهای اقتصادی با عراق و بسترسازی برای عملیاتی شدن توافقنامه تجارت آزاد با پاکستان شد و افزود: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، نیرو، نفت، اقتصاد و راه و شهرسازی با هماهنگی وزارت کشور باید سهمی را متناسب با ظرفیت‌های هر استان برای اجرایی کردن متن قراردادها و توافق‌نامه‌های اخیر با دو کشور همسایه تعریف کنند. به طور مثال تیم اقتصادی دولت با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای اقتصادی، گردشگری، تولیدی، صنعتی و کشاورزی هر استان سهمی از قرارداد 20 میلیارد دلاری با عراق را به صورت تفکیک شده به استان‌ها اختصاص دهد تا در بستر رونق صادرات، تولید و کسب و کار در هر استان رونق بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین خواستار افزایش اختیارات استانداران به ویژه استانداران استان‌های مرزی برای تسریع در فراهم شدن بسترهای تولیدی و صنعتی بین این استان‌ها و کشورهای همسایه شد و افزود: راه شکست تحریم‌های اقتصادی آمریکا رفع موانع قانونی، اجرایی و اداری داخلی و فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری و کسب و کار و افزایش صادرات از طریق بهبود و تقویت روابط اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ایران و پاکستان ايران و عراق تجارت تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل برای بحران انرژی پاکستان است، تصمیم مستقل از سوی دولت اسلام آباد و بی توجهی دولتمردان پاکستانی به سنگ اندازی‌های آمریکا را برای تقویت روابط دوجانبه این کشور با ایران خواستار شد.
«علامه سید اقبال رضوی» نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند مسئله بحران انرژی پاکستان را حل کند.
وی با اشاره به سنگ اندازی‌های آمریکا در روابط دوجانبه ایران و پاکستان همزمان با سفر اخیر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت: اگر پاکستان خود را کشوری مستقل می‌داند به هیچ عنوان نباید برای توسعه روابط با کشور همسایه خود تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی این کشور قرار بگیرد.
اقبال رضوی افزود: درحالیکه بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان بحران انرژی است و از طرفی نیز کشور همسایه ایران با ظرفیت بالای خود می‌تواند برق، گاز و بنزین ارزان برای شما فراهم کند ضروری است تا از این ظرفیت استفاده شود.
این مقام حزبی پاکستان افزود: همسایگی، مرز مشترک، مقرون به صرفه بودن تجارت، کاهش هزینه حمل و نقل تمامی مواردی هستند که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران به مراتب شریک تجاری بهتر از غرب برای پاکستان جهت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باشد.
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد: بحران انرژی مسئله حیاتی مردم پاکستان و کاملا داخلی است از این رو دولت پاکستان باید با واردات انرژی از ایران که خواست همه مردم پاکستان است به این بحران خاتمه بخشد.

دیگر خبرها

  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار+ فیلم
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • کمیسیون اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار شد/ پیش‌بینی افزایش تجارت به ۳۰ میلیارد دلار
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان