Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:33:00 GMT

موسسه‌ای به نام طلبه شهید همدانی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۷۴۸۰

موسسه‌ای به نام طلبه شهید همدانی ایجاد می‌شود

نایب رئیس مجمع طلاب و روحانیون گفت: موسسه‌ای به نام شهید حجت الاسلام مصطفی قاسمی، طلبه شهید همدانی در محل زندگی وی ایجاد می‌شود. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ظهر امروز حجت الاسلام سید جلال رضوی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت طلبه شهید همدانی با قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع  این شهید معز اظهارداشت: از صدر اسلام تا امروز تقدیم چنین خون‌هایی به  دین مبین اسلام بوده که سبب فراگیر شدن آن در جهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همدان| زیرساخت‌های فضای مجازی در اختیار پلیس قرار گیردشهادت "طلبه همدانی" محصول سلطه آمریکا بر شبکه‌های اطلاع‌رسانیاولین مستند از قتل طلبه همدانی در تلویزیون#از_تسنیم_بپرسید: قتل طلبه همدانی چه ارتباطی با "مهناز افشار" دارد؟

وی با تاکید بر این که صاحب خون شهیدان، این سرمایه بزرگ، امام حسین علیه السلام است ابراز کرد: به فرموده خود اهل بیت علیه السلام ما از این دنیا رخت برنبسته‌ایم جز با شهادت در راه خدا.

نماینده طلاب و فضلای همدانی در قم با بیان اینکه مگر نه اینکه شهادت آرزوی دیرینه اولیای خداست موضوعی که مر در آموزه های دینی ما به آن اشاره شده است، گفت: ما در طول تاریخ علمای بزرگی مانند شهید اول، شهید ثانی، شهید ثالث و غیره را به شهید محراب را تقدیم کردیم.

وی با اشاره به ترور 17 هزار انسان بی‌گناه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توسط منافقین بیان کرد: دشمنان ما را از چه می‌ترسانند، آرزوی ما روحانیون شهادت وعمامه ما نیز کفن ماست؛ مانند روزهای دفاع مقدس که از همین مدرسه علمیه آخوند ملاعلی همدانی افرادی از  پای درس مکاسب بلند شدند، از منبر شهادت بالا رفتند و ردای گلوله به تن کردند.

  رضوی تصریح کرد: حوزه علمیه آخوند ملاعلی معصومی همدانی در دوران دفاع مقدس 10 طلبه شهید و در سال‌های اخیر نیز دو شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که این نشان می‌دهد ما برای جانبازی اسلام، این مسیر بزرگ را انتخاب کرده‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه مهم ارتباط مردم و روحانیت با هم گفت: در اتفاقاتی مانند سیل اخیر دیدیم که روحانیت چگونه به میدان آمدند و به مردم کمک کردند، چرا که روحانیت از مردم و مردم از روحانیت هستند.

نایب رئیس مجمع طلاب و روحانیون با تاکید بر اینکه زندگی بسیاری از روحانیون ساده و بی آلایش است چرا که عموم آنها از قشر متوسط به پایین این مسیر جهاد و شهادت را انتخاب کرده‌اند، گفت: ما در طول تاریخ شاهد این بودیم که چگونه افرادی مانند امام رحمة الله علیه  در برابر تلاش غرب برای وارد کردن صدمه به اسلام ایستادند.

وی با تشریح تلاش غرب برای تخریب چهره اسلام در جهان مانند توهین سلمان رشدی به ساحت نبی مکرم اسلام(ص)، ساخت فیلم‌های ضد دین و غیره عنوان کرد: غرب تلاش می‌کرد تا صدمه‌ای به ما وارد کنند اما ما  دیدیم به جای این اقدامات این پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی بود که در گوشی‌های آنها دیده شد.

رضوی خطاب به دولتمردان غربی تشریح کرد: آنچه که شما را به هراس انداخته مطالبه‌های اسلامگرایانه جوانان در اروپا و یا مسلمان شدن شمار بسیاری از مسیحیان جهان است.

 وی با بیان اینکه امروز غرب با در دست داشتن لجام‌گسیخته فضای مجازی دست به لجن پراکنی می‌زند تصریح کرد: اگرچه شما در این عرصه فعال هستید امابدانید اگر عقل مردم در دست شماها بود، حماسه‌ای مانند  حماسه دیروز خلق نمی‌شد.

نایب رئیس مجمع طلاب و روحانیون با اشاره به مقابله تاریخی جبهه حق با باطل اظهار داشت: ما به شما اجازه ترور شخصیت‌های مان را نمی دهیم و آرزو داریم با زبان روزه همانند این طلب شهید خدا را ملاقات کنیم.

وی با تاکید بر اینکه غرب فعالیت افرادی همچون حجت الاسلام قاسمی امام جماعت مسجد حاج کربعلی را تحمل نکده و اینگونه او را ترور کرد ابراز کرد: این شهید تنها گناهش این بود که لباس دین به تن داشت و پرچم اسلام به شمار می‌آمد.

رضوی با اعلام اینکه اگر از آسمان و زمین بر ما گلوله ببارد نظام و رهبری را تنها نمی‌گذاریم، اظهار داشت: به زودی موسسه‌ای به نام شهید مصطفی قاسمی در محل زندگی وی ایجاد می‌شود.

وی  افزود: هر کسی داشته‌های خود را با توسل به موضوعی ارزش می‌بخشد اما شهید با تقوا  و سیر در مسیر اولیای خدا است که به خود ارزش می‌دهد.

نایب رئیس مجمع طلاب و روحانیون با اشاره به دروغ پراکنی ‌های غرب در فضای اینستاگرام درباره طلبه شهید همدانی و قاتل وی عنوان کرد: اگر چه از نیروی انتظامی به دلیل اقدام فوری خود برای به هلاکت رساندن این قاتل شرور تشکر می‌کنیم اما از شورای عالی فضای مجازی گلایه مندیم که چرا به دغدغه علما و حوزه‌های علمیه درباره فضای مجازی توجه نکرده است.

وی با بیان اینکه ما امنیت خود را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنیم افزود: مسئولان فضای مجازی باید بگویند چرا این فضا را کنترل نکرده و به دغدغه دلسوزان توجه نمی‌کنند.

رضوی با اعلام اینکه از همه می‌خواهم رسیدگی به این موضوع را سیاسی و حزبی نکنند چرا که همه ما در برابر خون شهدا مسئول هستیم ابراز کرد: اگر دنباله جریان شهادت این طلبه شهید را بگیرید به سرنخ‌های این ماجرا در آن سوی مرزها می‌رسید.

وی با اشاره به انتشار تصاویر شلیک با اسلحه توسط قاتل شهید همدانی در فضای اینستاگرام مطرح کرد: وی  اسلحه‌ای در دست داشت که حتی نیروی انتظامی و امنیتی ما نیز آن را در اختیار ندارند پس چرا باید فردی بتواند آزادانه کانال راه‌اندازی کرده و اینگونه اقلام را تبلیغ کند.

نایب رئیس مجمع طلاب و روحانیون تصریح کرد: امروز ریست‌های واقعی فعالیت صفحه‌ افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی را تحمل نکرده و آنرا مسدود می‌کنند اما  می بینیم که این روزها صفحه این قاتل شرور را فعال نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه ما خیرخواهانه این حرف‌ها را به مسئولان می زنیم، گفت: مسئولان بدانند تا وقتی که آنها در خط ولایت هستند حمایت از آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

رضوی با تاکید بر اینکه مراسم بزرگداشت این شهید  مسجد به مسجد و روستا به روستا در همدان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: اگر می‌بینید پویشی با عنوان #من یک طلبه آمربه معروف هستم شکل گرفته، برای این است که نشان دهد چه ارتباط عمیقی بین مردم و روحانیت وجود دارد.

وی  با اشاره به اینکه همدان شهری است که علمای بزرگی در آن نفس کشیده‌اند که وجود با برکت آن‌ها  اجازه نمی‌دهد این شهر در تاریکی فرو رود، عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب همدان دارالمجاهدین است.

نایب رئیس مجمع طلاب و روحانیون افزود: زمانی که ماجرای توهین آقاجاری در دانشگاه همدان رخ داد آیت الله موسوی همدانی نماینده ولی فقیه در همدان سکته کردند و وقتی بما به عیادت ایشان رفتیم، گفتند شرمنده‌ام که در جایی که من نفس می‌کشیدم چنین توهینی رخ داده است.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری شهید رنجنوش در همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری شهید رنجنوش در همدان