Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از اجرای طرح ‌به‌روز‌رسانی تجیهزات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در قالب یک افق پنج ساله خبر داد. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، غلامرضا زمانی امروز در حاشیه سفر به شهر شیراز و بازدید از آموزشکده‌های شهید باهنر، شهید رجایی و دانشکده فنی دختران شیراز که با حضور محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته بخش قابل توجهی اعتبار برای خرید تجهیزات در دانشکده و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور اختصاص یافت و این مهم نیز همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه براساس این طرح سهم استان‌ها از بودجه تجهیزات مشخص می‌شود و در پی آن استان‌ها اعلام نیاز می‌کنند و بروزرسانی تجهیزات انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع یک تکلیف قانونی است و در ماده 65 برنامه ششم توسعه نیز تکلیف شده که باید دست به دست هم دهیم و در این راه نیز مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس همراهی کنند تا به نتیجه برسد.

زمانی تاکید کرد: بر این باوریم علاوه بر برورزسانی تجهیزات باید بروزرسانی تفکرات نیز آن هم بر مبنای دانشگاهی فرهنگ‌سازی و نهادینه شده و در این راستا دوره‌های بازآموزی به صورت متوالی برگزار و آموزش‌ها نیز به روز شوند.

وی افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که تفکرات اداری، آموزشی و دانشگاهی به همراه ایجاد حداقل تغییرهای آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را شاهد باشیم و نشان دهیم که دانشگاه پویایی خود را داشته و در جامعه تاثیر مثبت دارد.

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه براساس تکلیف قانونی تا پایان برنامه ششم توسعه این دانشگاه باید 30 درصد دانشگاه‌های کشور را به سمت مهارتی و اشتغال بکشاند، گفت: این دانشگاه دانشگاهی نوپاست و بسیاری از بخش‌های مرتبط با دانشگاه، این دانشگاه را نمی شناسند و هنوز به با مراکز فنی و حرفه ای اشتباه می گیرند که در این زمینه نیز باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم انجام گیرد.

70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران جذب بازار کار می‌شوندکاشان| نفرات برتر دهمین المپیاد ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای معرفی شدند

زمانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر یک روزه خود به همراه دفتاحی مدیر کل پشتیبانی و امور عمومی و سیروس ضرغامی مدیر کل دفتر حقوقی قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به شیراز اشاره و تصریح کرد: در این سفر از دانشکده شهید باهنر و طرح‌های در دست اجرای آن، دانشکده شهیدرجایی، ساختمان جدید در دست ساخت آموزشکده فنی دختران و آموزشکده فعلی آن بازدید و برای رفع مشکلات آن برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه  دانشکده‌های رجایی و دختران با پراکندگی خوابگاه و مرکز تحصیل دانشجویان روبه‌رو هستند که باید تلاش کنیم هرچه سریعتر این پراکندگی را کاهش داد، افزود: پروژه در دست ساخت دانشکده فنی دختران شیراز نیز باید تعیین تکلیف شود و در این زمینه نیز تسریع در اجرای آن با تخصیص اعتبارات عمرانی دنبال می‌شود.

وی گفت: در مورد دانشکده شهید رجایی و کارگاه‌های آن باید اذعان کرد، کارگاه ها وضعیت مناسب ندارد و به عنوان عضوی از فنی و حرفه ای از این موضوع راضی نیستم که امیدواریم با برنامه‌ریزی در مرکز این مشکل نیز برطرف شود.

زمانی خاطرنشان کرد: در این سفر همچنین مدرسان و مسئولان دغدغه هایی در ارائه دروس فنی مطرح کردند که این نیز منتقل می شود و امیدواریم این سفر تاثیرگذار بوده و بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات را برطرف کنیم.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: درخواست من از مسئولان استانی و شهری از جمله استاندار، فرمانداران، بخشداران، مسئولان متولی از جمله شهرداری و شورای شهر این است که  دست به دست هم دهند تا مشکلات این دانشگاه نوپا برطرف شود و تفکر دانشگاهی را بیش از پیش حاکم کنیم.

دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس به ویژه در مرکز این استان که شهر شیراز است دارای ظرفیت‌هایی بالایی است و می‌تواند در ایجاد اشتغال این استان تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و توانمندی‌های آن برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این استان برخی صنایع منحصر به فرد فعال بوده و همجواری فارس به صنایع نفتی نیز یکی از امتیازهای است که می‌تواند در تولید رونق و اشتغال نقش بازی کند.

براساس این گزارش، در این بازدید دکترجامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با طرح مشکلات این دانشگاه در بخش‌های مختلف خواستار برطرف شدن آن و تامین نیازهای در بخش‌های اداری و منابع انسانی شد.

انتهای پیام/ش

R7772/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده در ۲ روز با هدف کسب مهارت و افزایش توان علمی دانشجویان با همت انجمن علمی مدیریت، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد بابل و همکاری سازمان بورس کشور و کارگزاری آگاه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، برگزار شد.

اساتید این حوزه، سرفصل‌هایی همچون مفاهیم اولیه سرمایه‌گذاری، آشنایی با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مفاهیم پایه در تحلیل تکنیکال و بنیادی و آشنایی با سایت کدال و تی‌اس‌ای را تدریس کردند.

خلیل قنبری، دبیر انجمن علمی مدیریت دانشگاه آزاد واحد بابل ضمن اعلام مثبت بودن برگزاری دوره، گفت: براساس نظرسنجی انجام شده از شرکت‌کنندکان، نشان از آن دارد که مورد استقبال دانشجویان واقع شده و تقاضای ادامه برگزاری دوره‌های بیشتر را دارند.

وی ادامه داد: از اعضای انجمن برای هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری دوره‌ها، قدردانی می‌کنم و از ریاست واحد، معاونت، اساتید، مسئولین مربوطه، سازمان بورس کشور و کارگزاری آگاه، کمال تشکر را در حمایت و برگزاری این دوره‌ها را دارم.

قنبری خاطرنشان کرد: استقبال شرکت‌کنندگان از برگزاری دوره، سبب ایجاد انگیزه بیشتر بین اعضای انجمن در انجام برنامه‌های مرتبط شد و امیدوارم بتوانیم، هر چه بیشتر در ارتقا علمی دانشجویان با بهره‌گیری از اساتید و مسئولین، گام برداریم.

خبرنگار: ساراسادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229186 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز بورس

دیگر خبرها

  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است