Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، این مرجع تقلید بر مردمی‌ماندن مساجد و ائمه جماعات، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: عصر دوشنبه 24 شعبان المعظم 1440 (۱۳۹۸/۲/۹) حجه الاسلام ناصرالدین نوری زاده؛ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با حضور در بیت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، با وی دیدار و به توصیه‌های این مرجع تقلید گوش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام نوری زاده، گزارشی از برنامه‌های این مرکز و نیز دهه تکریم مساجد ارائه کرد.

 

صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکر از مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: کار شما، بسیار مهم و البته دقیق است که باید با اخلاص و همّت بالا، ادای وظیفه شرعی کنید. امیدوارم بتوانید در حفظ مقاصد اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از مقام والای مساجد، موفق باشید و موجبات جلب رضایت خاطر مبارک حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آورید.

 

وی در ادامه، با اشاره به مقام والای مسجد در اسلام، بیان کرد: مساجد از ابتدای عصر اسلام تاکنون، هميشه نقش اساسی و بزرگی در جامعه اسلامي داشته‌اند و علماي شيعه از همين سنگر، مردم را هدايت مي‌كردند و همه برنامه‌ها براي حفظ دين و دفاع از مذهب از همين مساجد شروع شده است.

 

این مرجع تقلید گفت: هر چه بيشتر ائمه محترم جماعات، اهتمام داشته باشند كه از اين موقعيت استفاده كنند و معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام و احكام شرع مقدّس را بيان کنند، به وظيفه‌شان بهتر عمل كرده‌اند.

 

صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه مسجد، محور جامعه پاک است، اظهار کرد: ائمه جماعات ما وظیفه دارند که اولاً بر امور منطقه اطلاع و  اشراف کامل داشته باشند و ثانیاً هر جا مشکل و منکر و خلاف شرعی دیدند، امر به معروف و نهی از منکر کنند تا نقایص برطرف شود و همه مردم بتوانند در یک فضای پاک و نورانی زیر سایه معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام زندگی کنند. باید ائمه محترم جماعات، نظارت بر امور داشته باشند و با اخلاق نیک و بیان مناسب، نواقصی که وجود دارد را برطرف کنند و با همکاری مؤمنین، برنامه‌های اسلامی را پیاده کنند. ‌

 

به گزارش شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی وی در بخش دیگری از توصیه‌های خود، مسأله مردمی‌بودن مساجد و ائمه جماعات را مورد توجه قرار داد و گفت: مردمي‌بودن مساجد و ائمه جماعات از مسائل مهمی است که بايد حفظ شود، يعني طوري نشود که كسي بخواهد آن را به تشكيلاتي تغییر دهد و از وضع مردمي‌بودن خارج كند و عزل و نصب را وارد مساجد کند، بلکه باید مردم متدیّن مساجد را اداره کنند و با میل و استقبال و همکاری و تعاون، برنامه‌های اسلامی اجرا شود.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران قم نمایشگاه کتاب خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد سیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب تهران خسارت سیل مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: این همایش در راستای پیاده سازی نقشه مهندسی فرهنگی برش استان فارس برگزار و کلان مسایل پنج گانه مهم استان در حضور نماینده ولی فقیه مورد بررسی و تبادل نظر جدی قرار گرفت.

حجت الاسلام حاجی پور افزود: در این نشست دو موضوع مسجد به عنوان کانون هویت ساز در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و بحث جوانی جمعیت را هم به صورت ویژه و با حضور کارشناسانی از کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان این که شبکه امامت جمعه استان فارس بزرگترین شبکه امامت جمعه در کشور است، گفت: در استان فارس ۷۵ پایگاه امامت جمعه داریم که ذیل یازده قرارگاه فعالیت می‌کنند.

در حاشیه این همایش از سوی دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس از خدمات چند ساله امامان جمعه بخش گله دار و ارد که در این جایگاه بازنشسته شدند تجلیل و قدردانی شد.

همچنین گزارشی نیز از فعالیت‌های دوساله قرارگاه اعتلای نظام خانواده شهرستان سپیدان ارائه و از ۷ نفر از مدرسان حوزه خانواده در این قرارگاه تجلیل شد.

در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، امور مساجد و مدیرکل اجتماعی استانداری فارس حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد