Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@23:42:57 GMT

فواید ارتودنسی در کودکان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۸۶۸۸

برای آشنایی بیشتر با مشکلات مربوط به دهان و دندان کودکان و فواید ارتودنسی در سنین پایین با یک متخصص ارتودنسی و دارای بورد تخصصی گفت و گو کرده ایم .

آیا درمان ارتودنسی در سنین پایین و در کودکان بهتر صورت می گیرد ؟

بله اتصال دندان های کودکان به استخوان آرواره هنوز کاملا محکم نشده است و حرکت دندان ها به وسیله درمان ارتودنسی در آن ها راحت و با صرف زمان کمتری صورت می گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش سن ، اتصال دندان ها به استخوان آرواره محکمتر شده و حرکت آنها به وسیله نیروهای ارتودنسی روی استخوان آرواره نیازمند صرف نیرو و زمان بیشتری می باشد .

بهترین و مناسب ترین زمان برای آغاز درمان ارتودنسی کودکان ، سنین بین هشت تا چهارده سالگی است .

چرا درمان عقب ماندگی فک بالا بهتر است در سنین قبل از بلوغ صورت بگیرد ؟

درمان ارتودنسی برای عقب ماندگی فک بالا یا جلوزدگی فک پایین بهتر است در سنین قبل از بلوغ یعنی برای دختران قبل از دوازده سالگی و برای پسران قبل از چهارده سالگی انجام بگیرد.

البته متخصص ارتودنسی قادر است از ناهنجاری های دائمی فک های کودکان در سنین کودکی و قبل از بلوغ پیشگیری کند و رشد فک را با سایر قسمت های صورت و فک کودک هماهنگ نماید . و بدین صورت هزینه ارتودنسی و همچنین نتیجه آن در سنین پایین تر بهینه تر خواهد بود.

درمان جلوزدگی فک بالا یا عقب ماندگی فک پایین

ابتدا باید معلوم شود که علت جلوزدگی فک بالا چیست سپس می توانیم درمان را مطابق با آن انجام دهیم  .

ممکن است دندان های فک بالا جلوزدگی داشته باشند در این صورت به وسیله ارتودنسی دندان ، این دندان ها عقب برده می شوند .

اگر دندان های قدامی فک پایین هم عقب ماندگی پیدا کرده اند به وسیله اعمال نیرو های ارتودنسی می توان آنها را به جلو هدایت کرد .

البته از بروز همه موارد ذکر شده هم می توان در ابتدای کودکی پیشگیری کرد .

عوارض تنگی فک بالا در کودکان چیست  ؟

تنگی فک بالا ممکن است باعث ایجاد کمبود فضا برای رویش دندان های دائمی شود .

در اثر همین کمبود فضای رویش است که دندان های دائمی دچار شلوغی و رشد نامنظم و بهم ریختگی می شوند .

افتادن پیش از موعد دندان شیری در کودکان چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

حضور دندان شیری در دهان کودکان به خودی خود باعث نگه داشتن فضا برای رشد دندان های دائمی می شود .

حال اگر دندان های شیری به دلایل مختلف زودتر از موعد از دهان کودک خارج شود فضای خالی ناشی از افتادن پیش از موعد این دندان ها ممکن است به وسیله رویش نامناسب دندان های دائمی پر شود .

در این صورت عملکرد صحیح دندان های دائمی مختل خواهد شد و اشغال فضای موجود به وسیله دندان های دائمی تازه جوانه زده ممکن است باعث رویش کج و نا به هنجار دندان جدید شود .

به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی و عوارض ناشی از افتادن پیش از موعد دندان شیری  می توان از یکی از ابزارهای ارتودنسی کودکان به نام فضا نگهدارنده استفاده کرد .

این دستگاه می تواند فضای خالی موجود را تا درآمدن دندان دائمی نگهدارد و از کج درآمدن و رشد خارج از قوس فکی دیگر دندان ها جلوگیری کند .

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش مشرق، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روزهای اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آنها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • علائم فشار خون بالا
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • حس خوب حمایت
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی