Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@07:26:18 GMT

شهرداری وظیفه دانشگاه داری ندارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۸۷۳۸

عضو شورای شهر تهران گفت: وظیفه شهرداری دانشگاه داری نیست اما باید به آموزش رشته های تخصصی توجه کرد.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی صبح امروز ساماندهی موسسات و مراکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری را مورد بررسی قرار دادند. در جریان بررسی این طرح زهرا نژاد بهرام در مخالفت با نظر کمیسیون تخصصی در خصوص تعطیلی این دانشگاه ها گفت: من با نظر کمیسیون زاویه جدی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف ایجاد این دانشگاه ها افزایش ظرفیت دانش عملیاتی و اجرایی کارکنان شهرداری است و این اتصال نظریه های تئوری به فعالیت های اجرایی است.

وی با بیان اینکه نقد ها به عملکرد این دانشگاه ها را قبول دارم و شهرداری باید در خصوص عملکرد آن به شورا گزارش دهد، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه ها مشغول آموزش هستند که با تصمیم ما دچار مشکل خواهد شد.

وی از پیشنهاد ایجاد کارگروه برای مدیریت و نظارت بر عملکرد این دانشگاه ها استقبال کرد و گفت: اینکه گفته شود تا شهریورماه این دانشگاه ها تعطیل شود، باعث التهاب و نگرانی در میان دانشجویان است و به صلاح شهرداری و مدیریت شهری نیست.

در ادامه بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند با بیان اینکه بیشتر دانشجویان این دانشگاه ها کارمندان و شاغلان شهرداری هستند که برای افزایش حقوق ادامه تحصیل می دهند، گفت: ایجاد موسسه علمی و دانشگاهی جزء وظایف ذاتی شهرداری نیست و می توان کارمندان شهرداری را برای طی دوره های آموزشی به دانشگاه های معتبر فرستاد.

وی پیشنهاد کرد از میان دانشگاه های موجود 2 موسسه برای تحصیل در رشته هایی که در سایر موسسات و دانشگاه ها وجود دارد حفظ و سایر موسسات تعطیل و دانشجویان به سایر واحدها منتقل شوند.

وی تاکید کرد: ادامه حیات این دانشگاه ها با وجود رشته های تکراری تنها برای مدیریت شهری هزینه زا است.

احمد مسجدجامعی نیز در جریان بررسی این طرح گفت: در سخنان خانم آروین که وظیفه شهرداری دانشگاه داری نیست موافقم. اما تجربه ای که در گذشته داشتیم نشان داده برخی از رشته ها در سایر دانشگاه ها وجود ندارد. به طور مثال ما در دانشگاه رشته ای به نام چاپ نداشتیم اما آن را راه اندازی کردیم و به سایر دانشگاه ها هم رفت. در حوزه مدیریت فرهنگی نیز همینطور. در شهرداری حوزه هایی وجود دارد که ادامه تحصیل در سایر دانشگاه ها امکانش فراهم نیست مانند مدیریت پسماند یا مدیریت فضای سبز که این مدیریت در شهرداری به طور تخصصی انجام می شود.

وی برای حوزه تخصصی مدیریت فضای سبز توضیح داد: ما بر اساس نظرات اساتید دانشگاهی که در حوزه فضای سبز و جنگل فعالیت می کردند اعلام کردیم هرس کردن زودهنگام درختان باعث خشک شدن آنها می شود اما در عمل دیدیم که اینگونه نبود و نشان می دهد که حوزه فضای سبز شهری با حوزه جنگلداری متفاوت است. بنابراین بر وجود مراکز آموزشی تخصصی لازم است. البته با این نکته کاملاً موافقم که شهرداری نباید دانشگاه داری کند.

در ادامه ابراهیم امینی به موضوع دانشجویانی اشاره کرد که همزمان در این دانشگاه ها در حال تحصیل هستند.

در نهایت شورا در خصوص این طرح تصمیم گیری نکرد و با نامه کمیسیون تخصصی طرح برگشت خورد.

محسن هاشمی در انتقاد به این رفتار گفت: باید این موضوع در جلسه هیئت رئیسه بررسی شود که آیا می توان طرحی در صحن مطرح و سپس رای گیری در خصوص کلیات آن با یک نامه متوقف شود.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DgW برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری ، دانشگاه ، رشته های تخصصی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری دانشگاه رشته های تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : جای خالی سمن‌ها در حوزه HSE در جامعه احساس می‌شود ، پیشنهاد می‌کنم مروج تشکیل یک سمن در این حوزه باشیم، روح مشارکت در این فرآیند دمیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مصطفی نباتی نژاد امروز سیزدهم اردیبهشت در همایش اهمیت ، نقش و جایگاه HSE در مدیریت شهری با تقدیر از زحمات فعالان در حوزه ایمنی که در ارتقا کیفیت حکمرانی مدیریت شهر مؤثر است اظهار کرد: تمام ذی‌نفعان کیفیت حکمرانی را قضاوت می‌کنند، این در حالی است که همه ما هم سرنوشت هستیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین نسلی است، افزود : الزام شهرداری به بحث یکپارچه‌سازی HSE در قالب طرحی در شورای شهر اصفهان به تصویب رسید، ایده‌ای که خود فعالان و کسانی که دغدغه این موضوع را در شهرداری داشتند به مثابه شهراندیشان مطرح شد .

نباتی‌نژاد افزود: حدود ۱۰ ماه از تصویب این طرح می‌گذرد و اقدامات همه در مسیر تعریف شده پیش می‌رود، در صورت نیاز به اصلاحیه و بازبینی این مصوبه بازخوردها را نیز احصا می‌کنیم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف سلامت و تاکید بر اینکه سلامت فقط بعد جسمی ندارد تصریح کرد : HSE باید از موضوع سلامت جسمی فراتر رود و مراقب روح و روان جامعه فعال در مدیریت شهر و مردم باشیم.

نباتی نژاد با اشاره به ارتقا نظام HSE در مدیریت شهری و ارتباط آن با حکمروایی مشارکت مبنا گفت : اگر هر کاری که می‌کنیم نگاه به ذی‌نفعان نداشته باشیم و مشارکت آن‌ها را همراه نکنیم ، اثر بخشی آن کار پایین خواهد بود .

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به الگوی سنتی حکمروایی در دو بخش شهروند و شهرداری ادامه داد: شهروندان در سطح شهر هر روز انتظار کیفیت خدمات در عرصه‌های مختلف را دارد از سوی دیگر هم شهرداری نیز از شهروندان انتظاراتی را دارد، اگر شهرداری مثل اصفهان بدون عنصر مشارکت مردم، شهر را به متعال‌ترین شهر دنیا تبدیل کند، نسبت اعتماد عمومی در این شهر در مقایسه با شهری که تلاش نمی‌کنند اما عنصر مشارکت در آن تعریف می‌شود، قطعاً تعلق خاطر شهروندان و اعتماد عمومی در آن مسیر بالاتر است.

وی به ارتقا شهروندان در سه بخش شهربان، شهر اندیش و شهریار در نگاه حکمروایی مشارکت مبنا گفت: ارتقای کیفیت حکمرانی در عرصه مشارکت برای ما بسیار مهم است.

نباتی نژاد ادامه داد : جای خالی سمن‌ها در حوزه HSE در جامعه احساس می‌شود ، پیشنهاد می‌کنم مروج تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه باشیم تا روح مشارکت در این فرآیند دمیده شود.

کد خبر 750023

دیگر خبرها

  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است