Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@11:17:26 GMT

بیش از ۸۰ درصد مهندسین کشور بیکار هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۰۸۷۵۲

بیش از ۸۰ درصد مهندسین کشور بیکار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرج اله رجبی ظهر سه شنبه در یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران افزود: در سازمان نظام مهندسی بیش از ۵۰۰ هزار عضو داریم که ۸۰ درصد آنها بیکار هستند.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ که من رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس شدم تعداد مهندس در این استان بالغ بر ۱۶ هزار مهندس بود و امروزه بیش از ۳۶ هزار مهندس در این استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعداد مهندس‌های سراسر کشور در پنج سال آینده گفت: با آمارهایی که جمع آوری شده است، ممکن است در پنج سال آینده بیش از یک میلیون مهندس در سازمان نظام مهندسی عضو شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه دانشگاه‌ها بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد، گفت: دانشگاهایی که بدون کنکور دانشجو جذب می‌کنند و به دانشجویان آموزش خوبی داده نمی‌شود و مدرک صادر می‌کنند به دانشجویان خیانت کردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها به دانشجویان درس نمی‌دهند تصریح کرد: من در یک مؤسسه آموزش عالی مبحث راه آهن به دانشجویان آموزش می‌دادم و وقتی به یک معادله دو مجهولی رسیدم فهمیدم که دانشجویان از ریاضی چیزی نمی‌دانند.

در ادامه این کنگره دبیر یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران نیز افزود: این کنگره قرار بود که در تهران و به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شود اما دانشگاه همکاری لازم را انجام نداد.

شاهرخ مالک با اشاره به زمان برگزاری اصلی این کنگره خاطر نشان کرد: قرار بود در اسفند سال ۹۷ این کنگره برگزار شود اما امروز با میزبانی دانشگاه شیراز این کنگره را برگزار کردیم و تا فردا ادامه دارد.

کد خبر 4604708

منبع: مهر

کلیدواژه: فرج الله رجبی سازمان نظام مهندسی ساختمان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۰۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود